On Jan 2, 2012, at 8:23 PM, Fodor Zsolt wrote:

> On Mon, 2 Jan 2012 20:14:36 +0100, Gál Zoltán wrote
>
> Az Ubuntu és a többi linux változat azért van a szoftverlistában, mert cég
> vagy egy közösség vállalkozott arra, hogy az érettségi feltételeinek megfelelő
> rendszert rakjanak össze, amely alaptelepítésben egyből használható.
Ez így van, én pusztán azt furcsállom, hogy az Ubuntunak jelentősen eltér a
win-hez szokott emberek által megszokottól a felülete, ami miatt sokan
bizalmatlanok vele szemben (tanár, diák egyaránt), miközben létezik
barátságosabb felület is, azt meg senki nem akarja hivatalosan felkészíteni a
mi érettséginkre (pedig lehetséges lenne). Nem a listával van a gond, hiszen
arra nyilván csak olyan szoftvernek szabad felkerülnie, ami bizonyítottan
alkalmas a feladatra.
Most mindenesetre meg kell keresni a megfelelő Linux verziókat, és elérni, hogy
ami alkalmas a feladatra, azok elérhetőek legyenek és hivatalosan is
használhatóak. Ellenkező esetben az lesz a vége, hogy Linuxból is csak egy
verziót használhatunk. Akkor pedig nem lesz jobb a helyzet a mostaninál. De
erre nyilván nem nekünk lesz időnk/energiánk...
--
Gál Zoltán
sir...@gmail.com