Helló!

nekem pl. van 'linux (debian/ubuntu) rendszergazda kezdő, ill. haladó tanfolyami papírom is :) pl. Suse-t 5-ös verzió óta használok - és még DOS alól 'Monkey Linuxszal' kezdtem az ismerkedést) (persze ettől még nem leszek egyáltalán linux guru (~alap dolgok beállítása - nem lenne gond) - csak ugye pl. mi van/lesz a 'nem-linux' rendszergazdák többségével? - kizárt a 2 hónap alatti 'átképződés)

Szerintem aki 2012-ig még nem látott linux-ot, akár szerver, akár kliens oldalon, az nem rendszergazda. (De ez fordítva is igaz, aki csak linux szervert látott, és win-t nem, az sem kompetens a témában...) Persze (sajnos) sok iskolában a sztech tanároknak kell ellátni a rendszergazdai feladatokat is, akik sok esetben önszorgalomból csinálják a tanítás mellett, így nyilván nem arra már nem nagyon marad idejük, hogy továbbképezzék magukat.

Aki pedig tényleg rendszergazda, és tudja (esetleg láttot is már) mi az a linux shell, az szerintem 2 hónap alatt simán kiműveli magát az alapvető szolgáltatásokból:
    - DHCP
    - Routing
    - iptables
    - Proxy (főleg ha win-en is squid-ot használt)
- Samba (bár valaki úgy oldja meg, hogy nem lesz win kliens, akkor erre nem is feltétlenül van szükség)
    - stb.

Ez a szerver oldal.

Kliens oldalon érdekesebb a helyzet szerintem, mivel ha tényleg tisztán linux kliens - linux szerver megoldásban gondolkodunk, akkor elég sokféle megoldás lehetséges. És ezek kitalálásához már tényleg mélyebb linux ismeret szükséges.

Ezért lenne jó, ha itt a listán tényleg arról folyna az értekezés, hogy segítsünk egymásnak, főleg azoknak akik most kényszerülnek a hirtelen váltásra, akár minimális linux ismerettel is.

Attesz