Helló!

nem a windóz a svájci bicska - hanem a rá ingyenesen elérhető hasznos és 'csillivilli, felhasználóbarát-GUI programok - melyeket eddig a 'júzer, tanuló, tanár, Gizike, stb. megszokott

~ format factory, windows live csomag, Imagine Logo, Jigs@w Puzzle, Photoscape, Euler3D, Euklides, BlueStacks App Player, stb. stb. stb. (és nyilván egy csomó oktatási program) (nyilván vannak alternatívák - de mégsem ugyanaz, hogy Gábor Zsazsát, vagy Miss Hungary-t 'futtatod :)

Azért az a sok ingyenes talán mégsem annyira:

Imagine logo (forrás: sulinet.hu):
" *Az IMAGINE Logo országlicenszét az Educatio KHT megvásárolta az NFT HEFOP 3.1.1-es központi Program keretében, így az ingyenesen elérhetővé vált minden magyar nyelvű oktatási intézmény számára, tanároknak és diákoknak egyaránt."

*Jigs@w Puzzle: trial...

Euler3D: 25.000 Ft (1 user)

stb...

*
A 3. osztályos lányomnak a kturtle tökéletesen megfelel (és nekem is), nem beszélve pl. a Laby-ről, ami szerintem az egyik legjobb programozás és szemlélet-fejlesztő progi.

Nyilván itt is olyanról vitatkozunk, amiről nem lehet. Nagyon sok szuper csak windows alatt futó program van (és sok a free közte), és ugyan így van nagyon sok csak linuxos is (99,99% open source), de szerencsére egyre több a platformfüggetlen, vagy több platformra kiadott szoftver is, és ezek túlnyomó többsége is open source.

Attesz
*