Van a winsock-nak ilyen része ahová a vírusok, és virusirtók beleették magukat, az "lsp" -nek nevezett rész. És voltak ez ellen programok is: "lspfix", más néven "windows xp tcp fix", van is belőle a v.10.x hiren's cd-n..

Még azt is megnézném hogy az IE-ben "proxybeállítások automatikus érzékelése" nincs-e bepipálva. A többi böngészőben pedig a rendszerbeállítások használata.