On Fri, Mar 23, 2018 at 11:30:08AM +0100, Kunci wrote:
> Szia!
>
> +1
>
> Új routerben le kell tiltani a WIFI-t és a DHCP-t ki is lehet kapcsolni,
> hiszen csak egy eszköz azaz a régi router csatlakozhat rá.
> A régi router WAN portját és az új LAN portját összekötni.
> A régin beállítani, hogy a WAN fix IP-s és adsz egy címet az új router
> alhálózati címei közül átjárónak pedig beállítod az új privát IP címét.
> (Ahogy lentebb is írva vagyon, célszerű más-más címtartományt használni az
> új és a régi routeren)
> Új routeren port forward szabályokat beállítani.

> [...]

Most pontosan ez van és működik szinte minden.

De van két gép, ami nagyon közel került az új routerhez, annyira közel,
hogy van köztük cat5 kábel is, és szeretném nem wifivel a másik routeren
keresztül kapcsolni őket a netre (ez működik is, tökéletesen), csak a
másik router mögötti cuccokat (a gardrobban levő fájlszervert) (és
most jut eszembe: így a nyomtatót se) nem tudom róluk elérni.

Ha az új routert tudnám rendesen "piszkálni", akkor el tudnám neki magyarázni,
hogy a 192.168.2.0/24 tartományt ne az  internet felé keresse, hanem
a 192.168.1.2 felé (ez a régi router címe, az új "belső lába" 192.168.1.254),
de sajna nem tudom.

--
PTG
To be a kind of moral Unix, he touched the hem of Nature's shift.