Szerintem helytelen a megfogalmazás. Nem a sulinet dhcp-t használjuk, hanem a privát szegmenst.
Akinek nincs szüksége rá az a publikus szegmenst használja.
De semmiképpen nem célszerű kikapcsoltatni a DHCP -t a publikus, vagy védett szegmensen. Ha ki van kapcsolva, és behal a saját gateway, akkor nincs internet rendszergazda nélkül. Amúgy meg odasétál az igazgató a sulinet szekrényhez, bedugja a laptopot és megy rajta az internet. Én csak a vendég wifihez használom a publikus szegmenst ami csak az igazgatói irodában van, és a konferencia teremben. Ahogy kijön a tagged VLAN 11 a sulint router trönk portján úgy jut el az érintett AP-khez. Ehhez nem kell semmi szerver, vagy gateway, csak hogy a sulinet szekrény és a switchek működjenek.