Én értem amit mondotok, azt is, hogy vannak elegánsabb, praktikusabb
megoldások.
Amikor az a kérdés, hogy miért úgy...akkor csak azt ne feledjétek, hogy
azért vagyunk néhányan az iskolákban akiknek nincs komolyabb
rendszergazdai ismerete, én pl. belecsöppentem, sok kínlódással,
kérdezgetéssel, - úgy ahogy már elbírok a tartománnyal, DNS-sel,
Squiddel, házirendekkel, de azért még sok minden van, amibe nem merek
belevágni, ezért építkezem a sulinetes infrastruktúrára.
(Azt meg ne kérdezzétek mindezt mennyiért...)

Mivel itt mostanra összeállt, megosztom az összegző tapasztalataimat:

- Fix IP-ről működés azután jött össze, miután közvetítettem az itt
tanácsolt Cisco beállítást
- Saját szerver címét kértem a sorban előre DNS-kiszolgálónak. Nem megy,
mondták.
- Kértem publikus IP-t egy adott portra. Nem lehetséges (eddig nem
használtunk)
- DHCP kizárást kértem. Rendben.
- tartalomszűrést elfelejtettem leellenőrizni.
- Wi-Fik címtartománya megvan, remélem hamarosan jönnek.

Még egy kérdés. Eddig itthonról rá-rá néztem a privátban lévő szerverre.
Erre már semmilyen megoldás nem maradt?
Köszönöm!
Pintér Sándor