Nagyon kétlem, hogy a pedagógus saját tulajdonába menne át a gép a
projekt fenntartási ideje után, legföljebb már nem a pályázati iroda,
sem a tanker nem tartja nyilván, hanem az intézmények hatáskörébe
adják át. Ha a saját leltár "tulajdonnak" számít, akkor persze nem
szóltam...

Azonban én megtoldanám a szálat egy eddig föl nem vetett kérdéssel: ha
2021 januárjától átadásra kerülnek a gépek, a rajta levő szoftver
szemétdomb mitől is lesz, vagy marad "jogtiszta"? Mármint OEM upgrade
alap nélkül? Tudomásom szerint, de javítsatok ki, ha tévedek, a
jelenlegi állapot úgy jogtiszta, hogy a projekt a gépekhez
"árukapcsolta" az intune előfizetési konstrukciót, ami a kifutási
időre vetítve kb. a hardver árával összemérhető nagyságrendű money -
állambácsinak. Ez biztosítja egyúttal az OS licencet. Ha a pályázatnak
vége, valószínűtlen, hogy az intune-t tovább forszírozzák. Ki fog
vásárolni a gépekhez dobozos windowst? Vagy nem jól látom a dolgot?

 (Csak zárójelben és halkan mesélném el, hogy volt egy kollégám, aki
már a legelején kijelentette, hogy ezt ő így nem hajlandó használni,
inkább saját maga áttelepíti és vállalja az esetleges
felelősségrevonást. Én csak egy clonezillát adtam neki pendrájvon. A
dolog pikantériája az lett, hogy fél év elteltével garos javításra
kellett küldeni a gépet LCD hibával. A boot képernyő persze nem megy
ki a VGA csatin, úgyhogy megnyertem a feladatot: azonos típusok közti
m.2 ssd csereberével visszatölteni rá az eredeti mentést. Részemről ez
még vállalható volt, szurkoltam neki és támogattam, mert egyrészt
kíváncsi voltam, hogy meddig mennek majd el a beígért retorzióval,
másrészt egyedül róla tudtam feltételezni azt, amit a többiekről nem,
t. i., hogy nem azzal fog nyaggatni, hogy hogyan kell törölni a chrome
local cache-t, meg cookie-kat, ha túl sok már a kéretlen popup ablak a
böngészőben.)

 Azt azért ki lehet jelenteni, hogy ennek a pályázat kiírásnak volt
egy nagyon finom csőbe húzás jellege, amit senki nem látott előre és
nem is kötötték se a pályázók orrára, se a rendszergazdákéra, akiknek
a furfangjával kívánták verni a csalánt. Csak miután oda került a
delikvens, hogy írja alá az átvételi jegyzőkönyvet, akkor tolták elé a
használati feltételek leírását, ami olyan arrogáns stílusjegyekkel
fogalmazott förmedvény volt, mintha egy büntetőjogi paragrafus halmaz
volna. Persze nem az, de mégis ezt a látszatot volt hivatott kelteni.

Üdv,
T.A.

György Gál <george730...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. okt. 15.,
Cs, 14:45):