2008/5/3 rizitis <[EMAIL PROTECTED]>:

> [...]
> όπως πχ στήσιμο τοπικού δικτύου ή κατασκευή ιστοσελίδας, ναι αυτά θεωρούνται
> εξειδικευμένα, αλλά ακόμα και στην αλλάγή παραγράφου όταν επεξεργάζονται
> κείμενα στον γνωστό κειμενογράφο των win ή στην εγκατάσταση του outlook ή
> του thunderbird πχ.
>
>  Οι δε κατα τόπους Τ.Υ.Δ.Κ ,αρμόδιες υπηρεσίες σε επίπεδο νομών να επιλύουν
> και τέτοιας υφής προβλήματα σε δήμους που αδυνατούν, ειδικότερα σύνταξη
> μελετών για κάποιο έργο ή βαθμολόγηση διαγωνισμών πχ ψηφιακό έργο του τάδε
> δήμου, δεν έχουν προσλάβει το ανάλογο προσωπικό και δεν μπορούν να

Πολύ σημαντική και χρήσιμη η ενημέρωση που μας παρέχεις. Σε
ευχαριστούμε. Όλοι πιστεύω φανταζόμαστε ότι κάπως έτσι δουλεύουν τα
πράγματα, αλλά μια ενημέρωση "εκ των έσω" δίνει πληρέστερη εικόνα.

>  η πρόταση μου είναι η εξής:
>  γιατί οι κοινότητα να μην έρθει σε επαφή με τα τεχνικά επιμελητήρια των
> νομών ενημερώνοντας τα και βοηθώντας τα να αποκτήσουν γνώση και της
> φιλοσοφίας και της τεχνικής του αντικειμένου;

Αυτό είναι κάτι που σίγουρα μπορεί να γίνει. Ο hellug ήδη έχει αρχίσει
να αναλαμβάνει στην Αθήνα παρόμοιες πρωτοβουλίες ενημέρωσης κυρίως σε
σχολεία προς το παρόν. Θα μπορούσαν την ενημέρωση των τεχνικών
επιμελητηρίων των νομών και των δήμων να αναλάβουν οι τοπικές
κοινότητες φίλων linux.  Σε όλους σχεδόν τις περιοχές της Ελλάδας
υπάρχουν τοπικές κοινότητες linux (δείτε εδώ για μια ενδεικτική
λίστα:http://hellug.gr/index.php/Koinothta/Lugs ) και όπου δεν
υπάρχουν ακόμα καλό θα ήταν να οργανωθούν. Οι κοινότητες αυτές μπορούν
να πάνε στο κοντινό δημαρχείο, επαρχείο, νομαρχία και να ενημερώσουν
τις αρμόδιες επιτροπές για το ελεύθερο λογισμικό.

>  ή ακόμα γιατί η κοινότητα του ubuntu στην ελλάδα να μην αρχίσει να μπαίνει
> στο παιχνίδι των διαγωνισμών που κατά κύματα τρέχουν σε όλη την Ελλάδα στην
> τοπική αυτοδιοίκηση;

Αυτό, το να μπει η κοινότητα σε διαγωνισμούς, δεν βλέπω πως θα
μπορούσε να γίνει... Στους διαγωνισμούς συμμετέχουν εταιρίες. Οι
κοινότητες δεν είναι εταιρίες. Δεν μπορούν να έχουν νομική ευθύνη πάνω
στη λειτουργία ενός προϊόντος ή να πουλήσουν τεχνική υποστήριξη. Αυτό
που χρειάζεται είναι εταιρίες πληροφορικής να κατεβαίνουν στους
διαγωνισμούς με λύσεις ελεύθερου λογισμικού. Αυτό που κατά τη γνώμη
μου μπορεί να κάνει η κοινότητα είναι και πάλι ενημέρωση στις μεγάλες
εταιρίες της περιοχής για το ελεύθερο λογισμικό και για το πως
χρησιμοποιώντας το μπορούν οι εταιρίες να κατεβάζουν οικονομικότερες
και λειτουργικότερες λύσεις στους διαγωνισμούς, αυξάνοντας έτσι την
πιθανότητα να τους κερδίσουν.

Κάτι άλλο που θα ήθελα να σε ρωτήσω: Έχω ακούσει ότι πολλοί
διαγωνισμοί για υπολογιστικά συστήματα στην τοπική αυτοδιοίκηση
συντάσσονται με τη βοήθεια συγκεκριμένων εταιριών και με τρόπο ώστε οι
όροι να "φωτογραφίζουν" διακρυτικά συγκεκριμένα προϊόντα και
τεχνολογίες αποκλείοντας έτσι τον ανταγωνισμό. Εσύ που προφανώς είσαι
μέσα στα πράγματα έχεις αντιληφθεί κάτι τέτοιο; Γιατί αν παίζει σε
μεγάλο βαθμό "ρεμούλα" σε αυτά τα πράγματα, τότε το θέμα περιπλέκεται
και οι κοινότητες μάλλον είναι αδύναμες απέναντι σε τέτοιες
τακτικές...

> [...]
>  γιατί να μην μπουν banners σε όλες τις ιστοσελίδες αυτών των servers;
>  πρέπει να ξέρετε ότι άλλο είναι οι συμφωνίες που κάνει η εκάστοτε κυβέρνηση
> και άλλο η τοπική αυτοδιοίκηση.
>  εμένα δηλαδή σαν αντιδήμαρχο δεν με υποχρεώνει κανένας  να μην εγκαταστήσω
> το openoffice στα pc του δήμου.
>  ούτε μπορεί  κανένας κρατικός παράγοντας να με υποχρεώσει στον εκάστοτε
> διαγωνισμό,
>   πχ προμήθειας και εγκατάστασης web server, να μην βάλω ανοιχτού κώδικα
> λογισμικό αν η προσφορά είναι καλύτερη.
>  και καλύτερη θα είναι σίγουρα αφού και οικονομικότερη θα είναι και

Είσαι σίγουρος γι' αυτό; Αν π.χ. η κεντρική διοίκηση έχει αποφασίσει
να βασίσει την υποδομή της πχ. σε ms office κι εσύ στήσεις το δήμο σου
σε openoffice μπορεί να προκύψουν προβλήματα συμβατότητας. Π.χ. το
υπουργείο σου στέλνει ένα έγγραφο σε word ή μια εφαρμογή σε excel ή
access με vba λειτουργίες. Δεν θα μπορείς να την τρέξεις με
openoffice. Τι θα γίνει σε αυτή τηην περίπτωση; Ποιος θα φταίει; Και
πιος θα πρέπει να προσαρμοστεί. Μήπως από την αρχή δεν θα μορέσεις καν
να κάνεις δεκτή μια πρόταση για openoffice επειδή ο διαγωνισμός θα
αναφέρει στα απαιτούμενα "πλήρη συμβατότητα με τα υπολογιστικά
συστήματα του υπουργίου";

> [...]
>  και για αυτούς που θα κοπιάσουν και για την ιδέα του ανοιχτού κώδικα εν
> Ελλάδι γενικότερα.
>  ξαναλέω η υπογραφή που έπεσε πριν μερικές ημέρες δεν υποχρεώνει την τοπική
> αυτοδιοίκηση σε τίποτα.
>  ο κώδικας δήμων και κοινοτήτων είναι σαφής:
>  η προσφερότερη ή καλύτερη προσφορά προηγείται , σε αντίθετη περίπτωση ο
> διαγωνισμός είναι παράνομος.
>
>  όσο για τις εξετάσεις ecdl επειδή έδωσα πριν 4 χρόνια περίπου , στα χαρτιά
> δεν υποδεικνύουν προμηθευτή λογισμικού. το online πρόγραμμα όμως του ecdl
> που δίνει εξετάσεις αφορά αποκλειστικά προγράμματα του γνωστού

Σε ευχαριστούμε και πάλι για την ενημέρωση που μας παρέχεις. Το
ελεύθερο λογισμικό από την αρχή του ξεκίνησε από τη βάση, ως κίνηση
πολιτών, προς τα πάνω και έτσι φαίνεται να συνεχίζει. Είναι λογικό
λοιπόν και στη δημόσια διοίκηση να ξεκινήσουμε από τους δήμους και τις
νομαρχίες και στη συνεχεία να πάμε προς την κεντρική διοίκηση.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.