2009/3/24 Kristoffer Lundén <k......@gmail.com>:

> Jag har fortfarande inte haft anledning att prova, så en annan nyfiken fråga
> jag har är hur smidigt det är att använda? Jag har bara signerat saker på
> webbsidor innan och då har en applet funkat utmärkt, hur blir det med ett
> externa program? Hur jobbar man med det? Copy/paste av koder?

Personligen ser jag ingen skillnad. Det är fortfarande en applet som
ser likadan ut som tidigare, fast med skillnaden att den i sin tur
pratar med det omtalade programmet som håller koll på certifikaten i
stället för att man matar in sökvägen själv till certifikatet. Men
rent gui-mässigt ser själva loginrutan (i appleten) identisk ut vad
jag vill minnas.

Just nu sitter jag i osx. Kör jag igång programmet här finns det tre
funktioner: importera cert, exportera cert, byta lösenord på cert och
se information om resp cert. När man loggar in med bankid behöver man
inte gå in i programmet, utan det är som sagt appleten som pratar med
programmet i bakgrunden på något obehagligt sätt.

Johannes