2009/3/30 Kristoffer Lundén <kristoffer.lun...@gmail.com>

> Point taken. Det får aldrig finnas ett krav på att man måste köpa en viss
> programvara för att kunna interagera med mydigheter och liknande...

[klipp]
Men det är OK att man måste ha en dator och internetanslutning för att kunna
använda myndigheternas tjänster?

Nu kommer någon smart person säga att man kan besöka ett bibliotek för att
komma åt dator och internet. Det är sant, men då vänder jag på frågan och
säger "vad spelar det för roll vilket OS maskinen på biblioteket kör, om du
ändå bara vill komma åt en nättjänst?".

Provocerande inlägg från mig? Visst kan det upplevas så, men är det inte
lite konstigt att vi bara fokuserar på OS-kompabilitet i sådana här frågor?
Vi glömmer lätt bort alla de svenskar som INTE har varken dator eller
internetanslutning. Jodå, det finns sådana människor i Sverige också..

mvh/ jonas björk