Vad är skillnaden med Space2u-lösningen och den nuvarande kraschade? Båda är
vad jag förstår utan kostnad? Jag förstår inte varför man måste fråga Jono
Bacon?
/Erik
Skickat från min LG-Mobil
------ Ursprungligt meddelande------Från: Leif NyströmDatum: ons, 25 nov 2015
17:23Till: Ubuntu Sverige;Kopia: Ämne:Re: Vb: Vb: Servern till ubuntu-se.org är
nere pga hårdvarukrasch
Hej alla.

Angående detta med alternativ till webbhotell:

Orsaken till att vi en gång i tiden hamnade på Nafallos privata server
initierades av att Canonical böt
till en leverantör i Californien. Den leverantören hade problem. Så pass stora
för Ubuntu, med
återkommande nertider, att Nafallo erbjöd oss i Sverige att lägga över vårt
forumdata hos honom.

Men jag tror att Canonical fortfarande supportar lokala communities att ligga
hos dem.
Nu är vi visserligen inte längre ett lokalt community, men jag skulle inte ta
för omöjligt att det skulle
kunna gå att få vara hos dem, åter igen.

Jag har med avsikt legat ute på IRC-kanalen i några dagar, för att se om
Nafallo eller någon annan vid
Canonical och som jag känner igen på nicket, skulle dyka upp. Då hade jag
kunnat fråga själv. Men så
har det inte blivit. Nafallo är inte ens med på listan över användare av IRC
för ubuntu-se.

Ett mail till Jono Bacon från någon av våra serveradmins eller kontaktpersonen
skulle kanske kunna
vara ett alternativ. I vart fall kan vi inte få annat än ett ja eller nej på
vår förfrågan.

Vad tror ni? Borde inte detta kontrolleras?

Mvh
Leif