Bon dia,

Com ha dit en Xavi, si mantenim les formes actuals com a principals no
només evitem haver de propagar canvis a tots els diccionaris bilingües (que
en el fons no és tanta feina, però hi hauríem de dedicar una estona), sinó
haver de crear "pseudolemes" com "mango_fruta" al diccionari. A més, els
diacrítics que hem tingut fins ara ens beneficien a nivell de
desambiguació, i segurament tinguem millors resultats així que amb les
formes noves.

Això pareix molt d'embolic. Si tu dius que és viable...
> Com a usuari voldria que hi hagués l'opció diacrítics nous/tradicionals (o
> l'opció d'accentuació cafè/café). Si es pot donar l'opció a l'usuari,
> perfecte. Si no, que com a mínim es puga fer d'alguna manera, encara que
> siga comentant part del codi i fix per a cada instal·lació d'Apertium.

Això dels modes sembla un embolic a primera vista, però és simplement el
funcionament intern d'Apertium, la manera que té de representar diferents
parells (o en aquest cas, variants dins d'un mateix parell). Que per a
l'usuari sigui més o menys difícil de fer servir dependrà de com es
reprodueixi a la interfície. Personalment, seria partidari de mantenir al
desplegable de la web les variants geogràfiques i afegir una casella
independent a la part inferior (com es fa actualment a LanguageTool) per
decidir el model de generació. No sóc jo qui s'encarrega de la interfície
web, però fins on sé, es podria fer.

*Marc Riera*

Missatge de Xavi Ivars <xavi.iv...@gmail.com> del dia dv., 27 de jul. 2018
a les 21:17: