Kalau saya sejak lahir, dan jika babynya sudah aktif bedongnya saya lepas.
Dan saya bedong terutama kalau sudah selesai mandi dan udara dingin.
Untuk ukurannya, kalau dibedong kainnya jangan ditarik, jadi bedongnya biasa
saja, paling tidak seukuran babynya.  Karena kalau longgar bedongnya juga
lepas.

Demikian yang biasa saya lakukan.