On 11-Mar-2004, Janus og Maria wrote: > Vi har netop flasket en portion "min første ale". I opskriften står der, at > øllet i startenskal eftergære i flaskerne ved omkring 20-24 grader .Betyder > det noget, hvis der er en smule koldere (ca 17-18 grader)? > Tak for altid gode svar til os der endnu ikke er så øvede.
Det går jeg ikke ud fra betyder så meget? min første bryg, (min første porter), har eftergæret ved ca. 19c i ca. 3 uger nu, og smager efterhånden rigtig herligt.. (personligt synes jeg ihvertfald den smager noget bedre end "Carls Porter", der jo også er temmelig kedelig) // Hans
