Hehe.. ok, det vil jeg så gøre.
Men gud hvor er det svært at acceptere at der er en infektion,
når man synes man gør alt til punkt og prikke =)

Mvh Andreas Palsgård

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jens Mortensen [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
Sendt: 12. marts 2004 00:52
Til: 'Pals'
Emne: SV: [Brygforum] gæringstemperatur?

Hej Andreas,
Jeg er nu ret sikker på, at din øl desværre er blevet inficeret. Jeg har
også haft et par bryg med denne kemiske smag.... og den blev ikke bedre
af at stå!!! Hvis du kan holde smagen ud, så få den drukket i en fart
(evt. med sjat kirsebær saft, og så kald det Berliner Weisse
inspiration...

Med venlig hilsen
Jens Mortensen
1677 Kbh.V


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Pals
Sendt: 11. marts 2004 17:50
Til: [email protected]
Emne: SV: [Brygforum] gæringstemperatur?

Jeg har gæret øl ved stuetemperatur som har fået en meget uheldig kemisk
eftersmag. Min stue er ikke så godt isoleret så gæringstemperaturen har
ligget mellem 17 og 21 grader fra dag til dag. Nogle mener at smagen kan
skyldes dette. Så nu prøver jeg med et varmelegeme til akvariebrug, som
jeg har købt idag. Den skulle kunne holde 21 grader konstant.

Mvh Andreas Palsgård

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Hans Joergensen
Sendt: 11. marts 2004 17:02
Til: [email protected]
Emne: Re: [Brygforum] gæringstemperatur?

On 11-Mar-2004, Janus og Maria wrote:
> Vi har netop flasket en portion "min første ale". I opskriften står
der, at øllet i startenskal eftergære i flaskerne ved omkring 20-24
grader .Betyder det noget, hvis der er en smule koldere (ca 17-18
grader)?
> Tak for altid gode svar til os der endnu ikke er så øvede.

Det går jeg ikke ud fra betyder så meget? min første bryg, (min
første porter), har eftergæret ved ca. 19c i ca. 3 uger nu, og
smager efterhånden rigtig herligt..
(personligt synes jeg ihvertfald den smager noget bedre end "Carls
Porter", der jo også er temmelig kedelig)

// Hans


_______________________________________________
Brygforum mailing list
[email protected]
http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
To get off the list, send a blank mail to
[EMAIL PROTECTED] 



_______________________________________________
Brygforum mailing list
[email protected]
http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
To get off the list, send a blank mail to
[EMAIL PROTECTED] 



Besvar via email