Hehe.. ok, det vil jeg så gøre. Men gud hvor er det svært at acceptere at der er en infektion, når man synes man gør alt til punkt og prikke =)
Mvh Andreas Palsgård -----Oprindelig meddelelse----- Fra: Jens Mortensen [mailto:[EMAIL PROTECTED] Sendt: 12. marts 2004 00:52 Til: 'Pals' Emne: SV: [Brygforum] gæringstemperatur? Hej Andreas, Jeg er nu ret sikker på, at din øl desværre er blevet inficeret. Jeg har også haft et par bryg med denne kemiske smag.... og den blev ikke bedre af at stå!!! Hvis du kan holde smagen ud, så få den drukket i en fart (evt. med sjat kirsebær saft, og så kald det Berliner Weisse inspiration... Med venlig hilsen Jens Mortensen 1677 Kbh.V -----Oprindelig meddelelse----- Fra: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Pals Sendt: 11. marts 2004 17:50 Til: [email protected] Emne: SV: [Brygforum] gæringstemperatur? Jeg har gæret øl ved stuetemperatur som har fået en meget uheldig kemisk eftersmag. Min stue er ikke så godt isoleret så gæringstemperaturen har ligget mellem 17 og 21 grader fra dag til dag. Nogle mener at smagen kan skyldes dette. Så nu prøver jeg med et varmelegeme til akvariebrug, som jeg har købt idag. Den skulle kunne holde 21 grader konstant. Mvh Andreas Palsgård -----Oprindelig meddelelse----- Fra: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] På vegne af Hans Joergensen Sendt: 11. marts 2004 17:02 Til: [email protected] Emne: Re: [Brygforum] gæringstemperatur? On 11-Mar-2004, Janus og Maria wrote: > Vi har netop flasket en portion "min første ale". I opskriften står der, at øllet i startenskal eftergære i flaskerne ved omkring 20-24 grader .Betyder det noget, hvis der er en smule koldere (ca 17-18 grader)? > Tak for altid gode svar til os der endnu ikke er så øvede. Det går jeg ikke ud fra betyder så meget? min første bryg, (min første porter), har eftergæret ved ca. 19c i ca. 3 uger nu, og smager efterhånden rigtig herligt.. (personligt synes jeg ihvertfald den smager noget bedre end "Carls Porter", der jo også er temmelig kedelig) // Hans _______________________________________________ Brygforum mailing list [email protected] http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED] _______________________________________________ Brygforum mailing list [email protected] http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED]
