M.h.t. digital stegetermometer. Sådan en moderne ting, er da vældig praktisk. Men den kan ikke lide ,at der kommer fugt i målesonden. Man kan forsegle sonden, der hvor ledningen går ind i det bøjede rør, så der ikke kommer fugt ned til den varmefølsomme modstand der sidder i spidsen af røret. Fugt ændrer modstanden, så der måles hel forkert. Sørg for at sonden er helt tør indvendig, inden der forsegles. Gi´ den evt. en tur i ovnen, prøv så om termometeret måler korrekt, hvis man har et andet termometer. Jeg har forseglet med en smule Araldit. Lad Aralditten "afgasse" og hærde helt, inden man bruger det i noget øl. Hvis Araldit afgiver smag, eller andet mystisk, er det vel begrænset og kan ikke mærkes eller smages i øllet. Der skal kun bruges en enkelt dråbe. Araldir lyder måske ikke særligt økologisk, og er sikkert ikke beregnet til "fødevarer", men man må da tage lidt chancer i livet. Man kunne måske også bruge sekundlim, eller andet, det ved jeg ikke. Men Aralditten fungere fint her hos mig, og jeg er ikke død. Endnu.
HVH Erik Hjallerup -- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 151 spam-mails. Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk _______________________________________________ Brygforum mailing list [email protected] http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED]
