M.h.t. digital stegetermometer.

Sådan en moderne ting, er da vældig praktisk. Men den kan ikke lide ,at der
kommer fugt i målesonden. Man kan forsegle sonden, der hvor ledningen går
ind i det bøjede rør, så der ikke kommer fugt ned til den varmefølsomme
modstand der sidder i spidsen af røret. Fugt ændrer modstanden, så der måles
hel forkert. Sørg for at sonden er helt tør indvendig, inden der forsegles.
Gi´ den evt. en tur i ovnen, prøv så om termometeret måler korrekt, hvis man
har et andet termometer. Jeg har forseglet med en smule Araldit. Lad
Aralditten "afgasse" og hærde helt, inden man bruger det i noget øl. Hvis
Araldit afgiver  smag, eller andet mystisk, er det vel begrænset og kan ikke
mærkes eller smages i øllet. Der skal kun bruges en enkelt dråbe. Araldir
lyder måske ikke særligt økologisk, og er sikkert ikke beregnet til
"fødevarer", men man må da tage lidt chancer i livet. Man kunne måske også
bruge sekundlim, eller andet, det ved jeg ikke. Men Aralditten fungere fint
her hos mig, og jeg er ikke død. Endnu.

HVH

Erik
Hjallerup

-- 
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 151 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



_______________________________________________
Brygforum mailing list
[email protected]
http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum
To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED]

Besvar via email