On Sun, Mar 24, 2013 at 8:58 PM, Ori Idan <o...@helicontech.co.il> wrote:

> It may have many advantages but I still don't see why we need it?

חברים, נראה לי שפספסתם את ה bottom line (שנמצא, אכן, at the bottom בהודעה
המקורית). שלומי מצידו ענה על נקודות שחשיבותן משנית בעיני המגיבים (כך לפחות
נראה לי מקריאת התגובות).

ההצעה (אלטרנטיבה אחת לדוגמה - אפשר לחשוב על יקרות או זולות יותר, בזמן
ובכסף):

* העמותה מוציאה 60$ על שרות ארוח לשנה.

* שלומי מעביר לשם את linux.org.il

* בנוסף, הוא מקים ומתחזק אתר נוסף, כגון:
   א. אתר למשתמשים מתחילים ב- gvim. ו/או
   ב. אתר עבור ערוץ תכנות של Freenode.

מבחינה טכנית, השרות המוצע נשמע לי טוב יותר עבור linux.org.il מאשר פתרונות
אחרים שהוצעו לאתר זה, אבל דעתי האישית כאן היא משנית - הנקודה המרכזית היא
שזה מה שנראה נוח למי שמתחזק בפועל את האתר.
בניגוד למה שיכול להשתמע מדיונים קודמים שהיו כאן בנושא הספציפי הזה, אני לא
חושב שבחירת פלטפורמה כזו או אחרת תביא לגל אדיר של התנדבות לתחזוק האתר או
יצירת תכנים חדשים. לכן, מה שמשמח את המתחזק הקיים, ולא מהווה מחסום למתנדבים
עתידיים - צריך להשקל בחיוב.
לגבי אתרים אחרים: אני לא רואה סיבה שמפתחי אתרים בנושא קוד פתוח לא יקבלו
תמיכה/מימון/חסות מה- NPO המקומי, גם אם התכנים כלליים ולאו דווקא מופנים לקהל
המקומי.

כדאי לנצל את תקופת הנסיון - אפשר לקבוע שמתחילים בחשבון החינמי, ולאחר תקופת
זמן - בונה האתר והועד מחליטים אם יש טעם לעבור למסלול בתשלום ובאיזה פורמט
(לקבוע מראש קריטריונים: האם יש מתנדבים נוספים? כמה כניסות נרשמו לאתר? האם
המערכת נוחה למתחזק? האם היה פידבק, והאם יושמו ההצעות באתר).

עוד disclamers לגבי ההצעה לעיל:
*. לא רק שלומי - כל מי שיתנדב יוכל להקים אתרים דומים שיתארחו שם (במסגרת
המכוסה במחיר). ניסחתי כך כי אי אפשר לבנות על מתנדבים פוטנציאליים, רק על מי
שכבר הציע את עצמו.
* אין הכרח ללכת על הספק הנ"ל - אם מישהו מתנדב להתקין ולתמוך בפלטפורמה
המוצעת על שרת משלו, או להציע ארוח זול יותר - גם זאת אפשרות (אבל שוב -
מתנדבים פוטנציאליים...).
* זה שאני מבזבז מדי פעם זמן על מיילים ארוכים באמצע הלילה, לא אומר שאני
מתנדב לעשות בעצמי שום דבר מהדברים המוצעים בהם ...

FWIW,
AA