היי שי,

אני נלחם איפה שאפשר, לא איפה שלא אפשר.

אני לא יכול במשאבים שלי או במשאבים של העמותה לפתח מערכת הפעלה שתהיה חופשית
וחינמית לחלוטין ויש לי יסוד סביר להניח שגם לך אין אפשרות כזאת.

לגבי כל השאר:
מערך תמיכה - דווקא זה הוא חלק מהמתרס המוניטרי של הקוד הפתוח כך שאני לא ממש
מודאג (כל עוד יש שם כסף לאנשים יהיה אינטרס שאינו קשור ישירות לפעילות קוד
פתוח, זה טכנאי עם סגולות נוספות).
לנו יש את הכוח להתאגד ולהעלות דף בוויקי של כל נותני השירות ללינוקס בשולחן
העבודה (החנות שאני בדרך כלל עובד מולה לא מטפלל בלקוחות שלה באופן ישיר אלא
מעבירה אלי שזאת אחת הדוגמאות).
בזמנו עם עמיחי חשבתי להקים ממש ספר טלפונים אבל לעת עתה זה סוג של overkill
לעומת מה שאנחנו מנסים להשיג.
בגלל שאני רואה את הכאוס הפוטנציאלי לדעתי יש ליצור דף נעול (תומר/רם און לכם
יש גישת ניהול לוויקי, איך תוכלו לעזור לי בזה? האם תוכלו לתת לי הרשאות ניהול
על הדף הזה כדי שאוכל לערוך בעצמי ולהוסיף הרשאות ניהול לעורכים אחרים?)

מערכות ההפעלה Ubuntu Touch / Firefox OS:
המדיניות של שתי החברות האלה הולכת קצת להשתנות בזמן הקרוב, על שתיהן לא הייתי
בונה כחלופה פתוחה יותר לאנדרויד.

לגבי פעילות בקוד הפתוח:
אני לא רוצה כרגע להשליך את זה על קבוצה כזאת או אחרת באוכלוסיה הישראלית אבל
אתם יכולים לתאר לעצמכם שיש פה לא מעט תושבים במדינה שנפגעו קשות מקומוניזם
בעברם וזה ניכר בפירוק הקיבוצים ובכלל בסביבה בה אנו חיים, זה לא אומר שאין
אנשים כאלה אלא שזה פשוט הפך מצב לא טבעי בחברה הישראלית וצריך לחפור ממש עמוק
כדי למצוא כאלה.
הלוואי שהיה לנו את הכוח להנהיג שינוי קצת יותר מהותי בהתנהלות אבל זה לא
יקרה, מגמה שכן נקלטה אצלי לאחרונה ולדעתי לא מספיק מנוצלת: סטודנטים שסיימו
את התואר שלהם בתכנה ומחפשים פרויקטים להתעסק בהם כדי לצבור ניסיון ורזומה,
אנחנו יכולים להיות אופטימיים שהם ימשיכו גם כשתהיה להם עבודה אבל הבעיה
העיקרית היא שקשה להגיע אליהם או לחלופין אנחנו לא מספיק מנסים.

להערכתי כתבות בנושא (אני מתנדב לפרסם בקבוצות המתאימות בלינקדאין אם צריך)
וסדנאות חשיפה בקמפוס של גוגל יעשו את העבודה בטווח הקצר, כרגע אני מתנסה
לראשונה בנושא חשיפה לקוד הפתוח עם ידידה טובה שלי שנמצאת בסמסטר האחרון של
התואר שלה, אני יכול לתאר שיש עוד לא מעט מהנדסים צעירים ששמעו או יודעים
וחסרים להם הכלים להשתלב בין שורות הקוד הפתוח.

לגבי הפעילות שלי האישית:
ברגע שנוכל לבנות מגמה מסוימת תהיה לי אפשרות להעריך כמה זמן זה יגזול ממני
ואיך נוכל לחלק את העבודה בצורה נכונה.
אם נחליט ללכת עם הרעיון של חשיפה למהנדסים צעירים אז מעבר ליחצ״נות ועזרה עם
מערכות ניהול קוד ידי די כבולות.

כצעד ראשון, אני פונה לכל הקוראים ומבקש לסייע לי בבחינת המגמה שהעליתי, יש
לכם חברים/מכרים שסיימו תואר בהנדסת תכנה/מדעי המחשב ונראה לכם שהיד המסייעת
הזאת תעזור להם? יש לכם איך להגיע לעוד אנשים כאלה ולבחון את המגמה?

עוד מגמות שנתקלתם בהן? עוד תחומים שאפשר לפתח?
בברכה,

Yaron Shahrabani

<Hebrew translator>