Pahkeinen, kun minulla oli jokin putki-Lafayettekin aikoinaan. Mutta oli myös HA-600. Tosin minulla saattavat mallimerkintöjen muistikuvat heittää, kun sadat käyttämäni elektroniikka- ja fotoaparaatit mallimerkintöineen vielä sotkevat hataraa muistiani.

Radioissa kirjoitan laitteista, jotka pääsääntöisesti olen omistanut minimissään pari kuukautta. Tuossa ajassa, yleensä ehti jo riittävän paljon saamaan kokemusta laitteen ominaisuuksista, etenkin kun rinnallaan oli verrokkilaiteita.

Usean putkilaitevalmistajan ensimäiset transistorivehkeethän olivat enemmän tai vähemmän hasardeja. Drakellakin muistaakseni oli yksi suoranainen floppi ensimmäisissä transistorivastaanottimissaan.

Samperi kun en muista, mikä se karmaiseva Realisticini 1980-luvun alussa oli mallimerkinnältään. Ja muistaakseni minulla oli toinenkin huikea transistorivitsi, "liikennevastaanotin", oliko peräti Radio Shackin omalla brändillä. Ja mikäs lempo se olikaan mallimerkinnältään se Eskan "mullistava" liikennevastaanotin, joka tuli oliko 1983 vai 1984. Kyllä lähti Drake R-4C.n rinnalta läväkästi mäkeen eli palasi Ruotsiin. On noita ns. liikennevastaanottimia ollut kuitenkin yli 20, en enää muista niitä kaikkia.