Eikös Kenwood R-300 vastaanottimella päästy parhaimmillaan jotakuinkin 2-5
Hz lukematarkkuuteen alemmilla levitetyillä rumpubandeilla (60m), mutta 90
metrin levitystä tuossa ei ollut.
Ylemmillä taajuuksilla rumpuasteikon tarkkuus se mikä oli.
Aiemmin mainitsemasi (IS) Sony ICF-5900W ei ollut ihan huono kalu.
Herkkyys erinomainen (nykyisten Sangeanien luokkaa) ja lukematarkkuus
alimpia bandeja myöten jotain 2-3kHz.
Minusta se on riittävä, vaikka nykyisin taajuuksia mitataan spliteillä jo
tuhannesluokan tarkkuudella.
Mie mittailen samalla (pienemmällä, paljon pienemmällä) tarkkuudella
korkeintaan ötyköitä ja niiden yksityiskohtia.
Sonyssa oli 75m, mutta 90m puuttui.

R-300:n testasi SSS tuolloin, ja artikkelinsa mukaan oli mieltynyt
vastaanottimeen.
Testissä (jälleen näen sen silmissäni mielikuvana) hän kirjoitti, että
rahoista suurinosa silti lie kulunut vastaanottimen designiin.
Myöhemmin yllätyin hänen myöhemmistä kirjoituksistaan, että R-1000 ja R-300
ovat pilanneet vanhan Trion (myöhemmin Trio-Kenwood) maineen.
SSS testasi myös mallin R-1000, joka tavan keskiaalto-ongelmainen.
Mutta keskiaalloilla se hyvän herkkyytensä vuoksi loppupäästä tarjosi
jenkkejä, joita muut kapineet ei.
Tämän artikkelin sivuista näen mielessäni vasemman alakulman kuvan
kyseisestä pelistä
Vuotta en tiedä ja muista.

Mutta R-300 vastaanottimen testasi myö HN jo aiemmin.
Ja jälleen (uskokaa nyt!) näen artikkelin silmissäni.
Hän testasi kerralla kolmea vastaanotinta.
Oliko artikkeli nimeltä "Näppituntumalta testatuja?"
Tuo tuli nyt mieleeni.
Vasemmalla sivulla oli ekan kuva, Harrier, jonka hän totesi täysin
käyttökelvottomaksi.
Sitten oli vuorossa Tokyo Skylark, jonka hän totesi käyttökelpoiseksi DX-
kuunteluun siltä osin, koska sisälsi kaikki bandit, jollei asu
kuusennokassa tms. (Sanamuodon voitte tarkistaa, en muista edes lehteä ja
vuotta missä tuo  juttu oli).
Ja viimeksi oli vuorossa Kenwood R-300.
Tuota HN ylisti ja kertoi sen olevan hänen mielestään tutun Trion
mantteliperijä, mutta lopussa ilmaisee, että kenties oli kirjoituksessaan
sortunut liialliseen hymistelyyn, mutta kuitenkin!
Ja samassa artikkelissa hän kertoo, että jenkeihin muuttaessaan oli myynyt
Draken ja sen filttereitä kaistanleveydessä kaipasi.
Tarkistakaapa tuokin, mulla ei moisia lehtiä ole ollut pariin
vuosikymmeneen esillä.

Kenwood R-600- testin muistan aivan toisin (yhden lehden oikealla sivulla
kera valokuvan), eli ei keskiaaltoja kyllä ihailtu!
Testin kirjoittaja SSS ihailee kirjoituksessaan aparaatin
helppokäyttöisyyttä ja lyhytaaltoja.
Mutta jos muistan edelleen, hän pitää suhteellisen näppärää ja
mukavannäköistä aparaattia täysin käyttökelvottomaksi keskipitkillä, joka
vaimennettu.
Kirjoittaessaan hän piti sitä vahinkona, koska kapine muuten miellyttävä.
Tarkistakoon kuka tahtoo tuonkin mielikuvani.
Luulenpa, että oikein meni. =)

Ja sitten Kenrad DX-400, joka testissä jossain ikivanhassa lehdessä sai
kiittelyt.
Keskipitkillä joku mainitsi Trion veroiseksi.
Tuo lie ulkonäöltäänkin silti sama kuin vastaava Realistic- malli (oliko se
DX-150, DX-160).
Kenradia myytiin DX- palvelussakin.
Minullekin tuo olisi kelvannut, olihan siinä transistoreja kai yli 30. =)

Se muistista... =(

t. MNi