Totta, asteikot olivat mitä olivat (kuten oli omassa Nationalissani), mutta
ekaksi siisti millimetripaperiliuska aluelevitysasteikon alle..., ja
kontaktimuovin alle enemmän ekaksi. =)
Pääasteikon kohdalle tarkat paikat (asemat, mieluiten time signal..., tai
joku muu pysyvä), joista taajuuden mittaus alkaa kullakin alueella.
Ja sittenpä tehdään millimetripaperillle se perinteinen käyrä (toisessa
sivussa apuasteikko, toisessa taajuudet), jota putkiradioilla kuuntelevat
ovat käyttäneet vuosikymmeniä.
Tuo vaan tarvitsi luotettavia asemia luotettavilla taajuuksilla.
Mitä enemmän, sen tarkempi lopputulos oli.

Kuudellakympilläkin sai 5kHz:n lukematarkkuuden, joka riittävä.
Triolla (niillä perinteisillä) tuo lie ollut tosi  hankalaa, koska tuossa
oli pyörivä asteikko.
Lafayette HE-30 todella oli sama kuin tuon vanhemman sarjan Trion- malli(t).
Noin olen myös aiemmin tulkinnut kuvista ja muusta.
Mutta toki IJL tietää enemmän, oliko noissa käytännössä mitään muuta eroa
kuin nimi? =)

t. MNi