Häiriöitten suhteen kuvastaa nykymaailman henkeä esim. Tekniikan maailman
numero 13/2013 artikkeli 12V/230V muuttajista. Siinä oli oikein
radiohäiriöistä
kertova osuuskin. Todettiin, että mitään ongelmia ei ole kun oli mitattu
alue 5
MHz - 900 MHz ja häiriöt olivat vain alueella 5 - 50 MHz ja jonkun purtilon
pahin alue 12,5 MHz.

Luonnollisesti suurin häiriösaaste sijoittuu vielä alemmas.

Ei siis mitään mittauksia alempaa. On siellä vieläkin hyötyliikennettä.
Kaiketi
DGPS-asemia yms. sotaväen touhuista puhumattakaan.

Viestintävirasto on ilmeisesti viraton laitos kun sitä kiinnostaa ilmeisesti
vain mistä saa eniten rahaa nyhdettyä eikä häiriöiden valvonta.

Onko jossain välissä VLF-HF-taajuudet vapautettu erilaisten RF-saastetta
tuottavien vahvavirta - tai tietoliikenne- (esim. koti-PLC:t)laitteiden
vapaaksi temmellyskentäksi. Mitään ilmoitusta tämmöisestä vapautuksesta en
ole
nähnyt.

73,s IJL