...no dobře, ale jsem jenom blbý mapičkář... :-) :-)

Vezměme si třeba jenom to feature, jinak už jsem k tomu psal větší mail,
doporučuju přečíst znovu.

Překládat výrazy aniž vím jejich význam je nesystémové. Předpokládám že
slovem "výrazů" zde myslíš "terms in geospatial domain" (US). Jsou to vůbec
termíny?? Pochybuji. Takže jaképak jsou významy těchto anglických "výrazů" v
angličtině, jednoznačně popsané bez použití dalších odborných termínů?

Nevím, pomůžu si tedy pomocí platné definice z AAP-6 [1]:

feature / détail cartographique: In cartography, any object or configuration
 of ground or water represented on the face of the map or chart.

Česky tedy feature="terénní prvek", jde-li o stavbu apod tak máme jako
obvykle přesnější temín "terénní objekt".

Příklady z textu tamtéž, je tam 51 použití feature a všechny sedí:

A feature of the terrain that has been constructed by man...terénní objekt

...nature of a feature (natural or artificial)...povaha terénního prvku
(přírodního nebo umělého)

The basic graphic representation of features...grafická reprezentace
terénních prvků (všimněte si, že anglický feature zde rozhodně není
reprezentace, jak to říká naše norma)

Je myšlen nějaký novější význam feature??? Který???

Radek

[1] http://nsa.nato.int/nsa/zPublic/ap/aap6/AAP-6.pdf