Salam~

Sembang bab POS Malaysia pulak dah yang dengaq cerita tak jadi dijual ke Philio Allied sebab harga murah sangat kot campuq dengan isu Tun Daim kita yang la ni tah apa jadi dengan dia. Pertamanya, saya nak mintak maaf kepada kakitangan POS Malaysia, saya gunakan ruangan ni untuk meluahkan pandangan serta cadangan demi kebaikan bersama. Jom kita kaji selidik tentang perkhidmatan yang POS Malaysia (POS) yang dok ada sekarang ni. Bukan apa, kesian pun ada. Geram pun ada meluat tu memang dah lama ada. Kita sekarang ni dah masuk abad kurun baru, 2001 dah bukan dok dibuai zaman tok nadoq yang belum ada "api ayaq" zaman yang "buta piang" IT langsung ! Tapi itulah hakikat POS yang saya dok perkatakan ni. Begitu teruk pemandangan setiap kebanyakkan pejabat POS (PP) diseluruh tanah air, fasiliti yang amat murah dan kuno masih lagi terdapat didalamnya. Tambahan pulak PP yang terletak dibahagian pedalaman, memang teruk sunggu la. Ish !
Justeru sistem pentadbiran mahupun pengurusan yang sangat daif, lembab, HAPRAK ! Bukan saya seorang yang merungut sedemikian, rata2 masyarakat tak kira lapisan umur mahupun bangsa sangat jelek bila menyebut POS. Sudahla tu wahai POS, ubah la, ni zaman IT ni, gunakan kemudahan yang sewajarnya setimpal dengan komisen yang hangpa bedal melalui perkhidmatan haprak hangpa tu. Biaq la semuanya online, bersih, cekap dan amanah !! Mana pi Q hangpa ?
Takkan nak pi bayaq bil air yang tertunggak pun kena bawak bil yang lama ??? Ish ! Teruk sungguh !

Salam~