El Divendres 17 Desembre 2004 17:14, Joan va escriure:

> Trobo que tenim com una dependència de Gnome i KDE. Com és que no fa
> servir algun dels altres escriptoris que gairebé no pesen?

D'escriptoris (Desktop) potents hi ha Gnome i KDE --no tant potents: XFCE.  La
resta són Window Manager (WM, Administrador de Finestres (AF per abreviar)).
L'escriptori és més complet que un AM que només pinta les coses en forma de
finestra i usa menús desplegables.  Ja és una comoditat, però no arriba a les
prestacions d'un escriptori amb el seu drag drag&drop (arrossegar i
amollar)...  que no tothom usa, per cert.  Si no l'usues mai, et basta amb un
AF.

Però hi ha més:

En el meu cas, no faig servir cap AF perquè sovint arranco programes KDE
(Kmail, Kontact, Kopete).  Al final tindria carregades, al AF, una bona part
de llibreries del KDE i tot plegat pesaria gairebé el mateix a la memòria.
Amb un poc més tindria les funcionalitats d'un escriptori.  Així que pel que
val la memòria...

Tot és qüestió d'organitzar-se i escollir programari pel AF predilecte, eines
que no carreguin res dels escriptoris.  N'hi ha i de molt potents, no tenim
cap dependència dels escriptoris, es pot viure sense.   Usant Firefox
(+extensions per fer la tira de coses), Thunderbird i OpenOffice.org es
podria usar un AF sense carregar en memòria llibreries ni de KDE ni de Gnome.
És una bona opció.

Aquí  http://xwinman.org/ pots escollir el AF (WM) de la teva vida ;)

--
Benjamí