Sempre són de lo més curioses les excuses (o sortides) que fan servir alguns fumadors quan algú els hi suggereix que hi ha certs petits moments a la vida en que seria millor que no fumessin.

Tot i així, en primer lloc i resseguint el comentari que proposaves sobre la pèrdua de concentració al volant doncs si; no es la primera vegada que algú es fot una castanya per estar més pendent de si s'engega l'encenedor del cotxe que de la conducció en si, o també mentre algun intenta buscar el cendrer per fer-hi punteria dins amb tal de no tirar la cendra fora del mateix.

Sobre lo de l'ús dels mòbils... com que hi ha tota mena de gent en aquests móns de deu, potser sóc un bitxo raro, però haig de dir que jo mai he perdut la concentració al volant parlant per la emissora del cotxe; però en canvi si que la he perdut moltes vegades xerrant amb algú que esta al teu costat dins del cotxe... . Però mira... si em prohibeixen de que xerri per la emissora perquè la majoria de gent acaba fent el ruc quan xerren per aquests aparells, doncs no em queda altre remei que aguantar-me... que hi farem!

Ara.. em sembla que dir que parlar per mòbil resta concentració, per a posar-ho com a exemple, justificació o excusa de que estar fumant dins del cotxe no en treu, em sembla que es pixar fora de test; sobretot tenint en compte de que fumant es va tot el trajecte amb una mà ocupada. Si us hi fixeu "tanto monta, monta tanto", i tanta desconcentració o la capacitat de reflexes acaba reduint-se tant en una cosa com en a l'altre.

La concentració al volant s'ha de fer amb el cervell, posant-hi atenció i concentració, tot fent servir per a maniobrar els dos peus i les dues mans. Portant una cigarreta a la mà, o un mòbil, no et permet girar revolts i canviar de marxes a la vegada, a menys que algú tingui tres mans o giri el volant amb les banyes (que tampoc seria d'estranyar, perque en aquests móns de deu, darrerament sembla que hi ha gent per a tot).

I per a acabar, la cosa més ridícula que fins ara he sentit es la algú que va comentar per aquí de que quan hi ha un colapse de circulació, la gent hauria de fumar per no perdre els estreps mentre s'està aturat per la retenció. Bé... potser fumant algú es relaxa, no ho discuteixo, però el cas es que... i els que no són fumadors, que han de fer? potser prendre's una tila dins del cotxe?, o llavors al no ser fumadors, sota aquesta regla de tres, i al no tenir una "droga" que els estabilitzi emocionalment, estan plenament legitimats per a baixar del cotxe i fotre's un bon gec d'hòsties amb el primer que toqui el clàxon? Diria per aquí no van pas els trets.

Tot això em fa pensar que aquesta mena de raonaments, no són res mes que excuses de mal pagador (o de mal fumador en aquest cas). Si voleu encendre una cigarreta, lo millor es que us atureu i baixeu del cotxe fent un kit-kat de cinc minutets tot estirant les cames; que per a alguna cosa es varen crear les àrees de descans de les autopistes. Segur que respirant a fons, entre calada i calada, aquest cigarret el gaudiríeu molt més.

Només és un punt de vista, res mes.

----- Original Message ----- From: "na mi" <[EMAIL PROTECTED]>