On Tue, Nov 26, 2002 at 08:53:24PM +0100, Espen J?rgensen wrote:

> For at ramme dette tidspunkt skal du pinge dit offer ret intensivt (i hvert fald
>mere intensivt end logonserveren), for at vide hvornår den slukker. Det er
>selvfølgelig muligt, men faren for at blive opdaget er også tilsvarende høj.

Er det ??
Du kunne lave et windows share connect forsøg. Det er ikke unormalt.

> Problemet er at finde en passende afvejning mellem sikkerhed og brugervenlighed . Vi
>bruger også lagt vores udelukkende på serversiden for at undgå at installere
>klienter, men hvis du finder en smart løsning så lad høre.

En anden her på kollegiet har fundet en smart løsning.
Vedkommende har bruger putty, der har et CLI tool kaldet
plink.exe, der er en CLI ssh. Denne kan gives password, brugernavn,
som parametre. Dette køres sammen med et program der hedder
SpeedUp. Der kan gives parameteren, /hide... Og dermed kommer
der intet vindue. Det er 3 filer brugeren skal have.
plink.exe
speedup.exe
kollegie_autorisering.bat
Eller et icon der kalder speedup med de rette parametre.

JonB