2011/6/15 Jiří Hradil <ji...@hradil.cz>

> Ahoj,
>
> cim drive komunita pochopi, ze Java jde pod Oraclem do kytek, tim
> lepe. Je treba slezt z mrtveho kone. Zmente platformu. Cilem Oracle je
> zda se vydelavat prachy, nikoli posouvat jazyk a platformu dal, jak to
> delal Sun, ktery jsem za to mel moc rad. Vy vyvojari a nikdo jiny
> rozhodujete o uspesnosti technologie a  pokud se Java razantne
> nezjednodussi a Oracle nepredstavi jasnou vizi, jak se vyporadat s
> historii, davam tomu 2-3 roky, nez bude s Dukem a jeho cervenym nosem
> amen.

Asi se budu muset konečně ozvat a Jirku Hradila odeslat do patřičných mezí.
Že Ruby On Rails jsou zajímavým nástrojem na psaní webových aplikací? Ok.
Ale až mi v RoR napíšeš real-time střílečku pro Android, smeknu klobouk.
Bude to obdobné tomu, když se jednomu borci podařilo na Nokii 5110 rozchodit
Linux :-P

Java není mrtvý kůň. Java je naopak jazyk, který v tuto chvíli nemá
alternativu.
Momentálně neexistuje jazyk s tak širokým záběrem. S výjimkou iP*
architektur
neexistuje prostředí, kde by se Java nepoužívala. V Javě se píše vše. Od her
přes webové aplikace
po rozsáhlé informační systémy, od jednoduchých klientských aplikací až po
rozsáhlé matematické
výpočetní systémy.

V jedné každé oblasti existuje jiná, konkurenční technologie, která je
minimálně na takové úrovni
jako technologie postavené na Javě. Ať jsou to RoR, assembler, Lotus Notes,
Object C, SmallTalk, Groovy, E, lambda-kalkul...

To ale pořád není důvod tvrdit, že Java je mrtvá. Jsem ochoten tvrdit, že
Java tu byla před Oraclem
a že bude i po něm. Jsem ochoten tvrdit, že bez Javy by svět IT byl naprosto
jinde než nyní je.
Bez Javy a Apache Foundation by v současné době pravděpodobně nebylo jiné
platformy než M$.
LAMP je nejpoužívanějším řešením, ale IMHO žije jenom díky tomu, že většina
vývojářů vyvíjí pro JVM
a tudíž není takový tlak na harmonizaci všeho na M$ řešení. LAMP také žije
díky IBM, které vsadilo vše
na trojici Java, Linux, DB2.

--
Oto 'tapik' Buchta, ta...@buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com

PS: Tím 2-3 roky jsi myslel ony "Dávám tomu dva, maximálně tři roky."? :-D