2011/6/16 Jiří Hradil <ji...@hradil.cz>

> Oto, beru na vědomí a přeju, ať žiješ s Javou ještě dlouho a spokojeně
> :). Já zase smeknu klobouk, až mi v Javě napíšeš použitelnou webovou
> aplikaci from scratch za pár minut :). Jasně, zúžil jsem to na web,

A zkus ji napsat v Ruby :-)
K tomu potřebuješ framework. A takových frameworků jsou mraky.
Apptivity od Silverstream to uměl už před dvanácti lety. A byl napsaný v
Javě :-D

Pokud tedy mrtvost koně stavíš na tom, že dle tvého názoru neexistuje
v Javě framework, ve kterém bys během pár minut napsal webovou aplikaci,
pak jsou dle tvého názoru mrtvé jazyky všechny kromě Ruby a C# .
Zajímavá úvaha. A hlavně ji neříkej na půdě fi.muni.cz :-)

protože aplikace jsou prostě dnes na webu. Ledničky mě nezajímají.
> Java je tak univerzální, že její learning-curve a hlavně pomalost
> vývoje skutečně nemá konkurenci. Svět je jinde.

Hmm A kde? Když odmyslíš Rails tak kde? Nebo svět jsou Rails?

> Android nepopírám, to
> je snad jediné, co má smysl, protože za tím stojí Google, nikoli
> Oracle. Jinak jak je všeobecně známo, James Gosling už taky z Oracle

Jak jsem již psal, Java bude i po Oracle, Oracle navzdory.
Javu už dávno táhne IBM (a SAP, což se málo ví), nikoli Sun, resp. Oracle.

> složitost a košatost je extrémní. Spíš bych to viděl tak, že vznikne
> nějaký kompilát a někdo konečně odstřihne zpětnou kompatibilitu, zruší
> staré balíky, UDĚLÁ STANDARD, a dá tomu novou šťávu.

Musím se přiznat, že tento myšlenkový skok jsem nedal. Co s tím má
společného
zpětná kompatibilita?

> Ještě dodám praktickou zkušenost z poslední doby - kdykoli použiju v
> jakémkoli projektu nějaký javový projekt či framework, naprosto

Tak proč je vlastně používáš? :-D

Přijde mi, že mícháš dohromady dvě věci:
open source webové frameworky pro Javu a jazyk jako takový.
Možná by nebylo od věci se zamyslet, proč všechny (alespoň pokud je mi
známo)
referenční implementace WS-* standardů jsou v Javě a nikoli v RoR.

Dobrou.

tapik

--
Oto 'tapik' Buchta, ta...@buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com