Ale Rudolfe, prece ze me neudelate teoretika s 5 kamosema, ktery o
programovani na webu jen mluvi, ze ne? Odrazet se o statistiku a videt
pouzitelnost v praxi jsou 2 rozdilne veci. Myslite, ze Javu pouzivaji
ve firmach, protoze je nejlepsi? Dle toho, co vidim, je to spis o tom,
ze ty molochy nema odvahu nikdo prepsat a lidi, kteri o tom rozhoduji,
nemaji koule za to bojovat. Dalsi velkou prekazkou nasazeni jine
platformy je jisty diskomfort (=lenost) programatoru. O dokonalosti
Ruby jsem myslim nepsal.

Jinak muzu se zeptat, jakozto zkuseneho ucitele a meho mastera, ktery
me osobne Javu ucil, jak dlouho vam trva, nez z lamy udelate Java
programatora, ktery muze psat produkcni systemy? Ja kdyz jsem skolil
Javu, tak jsem se vcetne vsech tech frameworku (Java
SE+Spring+JPA+Hibernate+WIcket+blbosti jako log4j, joda, ....) dostal
asi na 1 rok uceni a certifikaci, pokud student neodpadl driv
(umrtnost vice nez 50%, nekdo se proste rok v kuse ucit nechce).
Protoze predpokladam stale ucite (nebo jste za meho casu alespon ucil)
na me alma mater VSE, tak prece vidite, jak to tem lidem jde do hlavy?
A je sakra rozdil psat hada jakozto semestralku pro softwarove
inzenyrstvi vs produkcni system. Na jak dlouho to tedy vidite a co
ucici krivka?

Jirka Hradil

Odpovedet emailem