Mne sa paci, ako sa operativne miesa Java ako VM, Java ako syntax a Java ako mnozina tried v standardnej kniznici do jednej hromady a argument voci jednemu jazyku sa veselo pouziva v druhom. Su ludia, co zacnu kricat, ze Java je pomala a pritom radostne pouzivaju Python/Ruby. (Teraz nemyslim konkretne predosly prispevok.) Detto argumenty voci frameworkom, jasne, ze praca s datumami java.util.Date/Calendar je des a hroza, ale mame JodaTime a co brani pouzivat dodatocny framework / kniznicu presne tak, ako Ruby vyuziva RoR ci Perl stoji na milione CPANovskych modulov?

To je potom taky paradox: na jednej strane agilne projekty s malymi timami, ktore nemaju problem so slobodou volby: a tam je napr. alternativa v podobe zmienenych Grails / Roo alebo velke enterprise firmy, ktorym debaty typu ,,kde su closures?" im nic nehovori, lebo je to pre nich okrajova zalezitost v porovnani s istotou a stabilitou platformy.

A inak tie inovacie: cim viac sa produkt rozsiri, tym viac sa zabedni voci dramatickym zmenam. Kolko trvalo, kym sa PHP5 dostalo na webhostingy?

RN