> Java je tak univerzální, že její learning-curve a hlavně pomalost vývoje
> skutečně nemá konkurenci. Svět je jinde.

Vždy mne rozesmějí takováto jasná tvrzení odvozená od toho, že já a mých 5
kamarádů používáme něco jiného.

Statistiky ale hovoří jinak. Analýza firmy Evans Data ukazuje, že popularita
Javy mezi softwarovými firmami opět stoupá:

=====
Java enjoyed strong growth last year among developers in all regions. The
largest increase is in the Asia-Pacific region where developers using Java at
least some of the time has increased from 61 percent to 68 percent since the
spring of 2010, Evans Data officials said. A similar increase of 7.6 percent
occurred in North America. In the Europe, Middle East and Africa region, the
number of total users has also increased, though to a smaller degree, Evans
Data said.

We’re seeing a definite resurgence in Java development across all regions.
=====

Tato firma přitom provádí výzkumy jinak, než známé Tiobe. Tiobe měří popularitu
jazyka, Evans Data se soustředí na jeho skutečné používání. Když čtete různé
blogy na webu, divíte se, že se o takovou vykopávku jak Java ještě někdo
zajímá. Když se pak podíváte do vývojových firem, zjistíte že názory těch,
kteří o programování na webu povídají, a těch, které programování doopravdy
živí, se přece jenom poněkud liší.

A když už se tu zmiňuje dokonalost Ruby, tak by mne zajímalo, proč (alespoň
podle Tiobe) jeho popularita od roku 2009 vytrvale klesá – z původních 4% na
současných 1,75%? Podle statistik Tiobe klesá dokonce rychleji než popularita
Javy – ta v posledním roce dokonce stoupá.

Odpovedet emailem