On Fri, Mar 06, 2009 at 12:40:46PM +0100, PÁSZTOR György wrote:

> Nem írtam olyat, hogy 5-10 perccel később kellene újraküldje. Én csak
> annyit írtam, hogy ha 5 perccel később próbálkozik, akkor már bejön.

En pedig az altalad irott fentiek miatt kerdeztem ra, hogy mibol
gondolod, hogy aki csak 3 oraval kesobb kuldi el ujra a levelet
az nem a szabalyok szerint jatszik. Es - ha jol ertettem - Kissg
is ugyanerre probalt ravezetni teged.

> Alapértelmezés szerint, ha jól emlékszem 20 v. 30 perc múlva próbálja újból
> a postfix.

Nem szamit, hogy minek mi a defaultja, senkit sem koteleznek
arra, hogy a default erteteket hasznalja. Es azt sem tudhatod,
hogy postfix-e a tuloldali kiserletezo.

> Ezt nem értem, miért teher a sok user. Mármint azonkívül, hogy
> statisztikailag nagyobb a valószínűsége egy-egy adott pillanatban, hogy épp
> valaki elküld egy levelet. De ha nem kell a CPU-nak spamellenőrzéssel
> _annyit_ foglalkoznia, akkor az gyorsan átszalad a queue-n meg se zizzen
> bele a rendszer.

A kuldo szerveren (tehat azon, amelyet nem engedsz be azonnal,
csak 5 perc mulva) sok levelezo user van. Ha minden 5 percben
megprobalja uriteni a queue-t, akkor a hozzad hasonlo (korlatozo)
szerverek (es barmi mas miatt kezbesithetetlen levelek) miatt
felesleges terhelest okoznak a nem kezbesitheto levelek. Es
bizony van, aki nem akarja azzal leultetni a sajat szerveret,
hogy 5 percenkent probalja elkuldeni az osszes levelet.

> A túloldal nem tudja sehonnan. Nyilván, mikor vki.-től először jön levél az
> nem csúszik át gyorsan, csak a fenti kb. 20-30 perc múlva.
> Vagy telefon mellé ha sürgős, és megbökik a queue-t, hogy lökje ki magából
> újra.

Ugy erted, hogy beszol a szolgaltatojanak, hogy bokdossek a
mailszerveruket, mert meg nem ert oda hozzad a level?

--
                Udvozlettel
                                    Zsiga