Laszlo Beres wrote:

> Sorolom: magas load miatti csokkeno reszponzivitas, halozati szaturacio,
>   storage ideiglenes elerhetetlensege, stb. Tobb OS-nel is, nem csak
> Linuxon.

De ez esetben nem valamelyik processzel szalad el a load, hanem a node
terhelodik tul, ez mas eset, mint amit irtal; persze kerdeses, hogy ujra
kell-e inditani ilyenkor, vagy csak csokkenteni a ra juto terhelest.

> Mivel kettonk kozul valoszinuleg en uzemeltettem tobb(fele) clustert,
> hadd mondjak ellent neked.

Nyilvan es tegyed :)

> Letezik olyan, hogy siman visszajon a node,
> felmountolja a GFS-t es szepen mukodik. A GFS sem csodaszer, fel lehet
> boritani, de egy rendesen osszerakott clusterben sosem borul fel attol,
> ha egy node joinol.

Igen, es nekem pont ez volt a bajom a gfs-sel, es itt hagytam abba a
redhat clusterrel foglalkozast. Amig konszolidaltan bantottam, addig jol
birta, de amikor csinaltam egy rendesebb katasztrofat, akkor nemhogy
automatikusan mountolni nem tudta tobbet, miutan helyrepofoztam a
(teszt)adatok is eltuntek. Hasonloan az md-vel is ez a bajom, altalaban
mukodik.

> http://sources.redhat.com/cluster/wiki/FAQ/CMAN#cman_quorum (RHCS)
> http://h71000.www7.hp.com/doc/731final/4477/4477pro_002.html (OpenVMS)

Ez a fajta quorum csak hpc kornyezetben erdekes, ha eseten nem (a linken
is kulon emlegetik), most inkabb errol van szo. A tudathasadast amugy
sem az egyes node-ok problemaja okozza; sot ha jol elkonfiguralja az
ember, akkor a ki-be kapcsolodo node-ok akar extra problemat is
okozhatnak azzal, hogy valtozik, melyik fel cluster is a dominans :)