szistvan <szist...@mail.vcsk.hu> writes:

> Friss netinst squeeze cd, rescue mode. Az md tömböket hibátlannak látja,

Az, hogy összerakja őket, nem feltétlenül jelenti azt, hogy hibátlanok.
Ha esetleg babráltál a komponensekkel külön-külön, a RAID inkonzisztens
lehet a rendszer tudta nélkül.

> de a root filesystem kiválasztásakor (md1) már nem csatolja. A syslogban
> ennyit ír:
> ===========================
> rescue-mode: selected root device '/dev/md1'
> rescue: umount: can't umount /target: Invalid argument
> kernel: FAT: utf8 is not recommanded IO charset for FAT filesystems,
> filesystem will be case sensitive!
> rescue: mount: mounting dev/md1 on /target failed: Invalid argument
> rescue-mode: mount '/dev/md1' /target failed
> ======================================================
>
> Tehát az ext4-re utaló nyomok eltüntek, de csak mountolható. :-(

Úgy érted, nem mountolható...  Az mindenesetre látszik, hogy nem ismeri
fel az eszközön található fájlrendszert, pedig kínjában próbálkozik
FAT-tal is.

> Már letettem arról, hogy újra elinduljon, viszont az LVM-en lévő
> néhány virtuális gépről kellene pár adat, de sajna azt sem tudom
> mountolni. :-(
>
> ===================
> # mount -t ext3 /dev/lvm-data/www /mnt
> mount: mounting /dev/lvm-data/www on /mnt/ failed: Invalid argument
> ====================

Biztos ext3 a fájlrendszer?

> A syslogba semmi nem látszik, viszont a root filesystem választásnál
> látszanak az LVM partíciók - tehát modulok be vannak töltve.
>
> További ötlet esetleg?

fsck és társai (nagyon ne erőltesd, nehogy rontson a helyzeten, de
ezeknek illene legalább biztosan felismerni a fájlrendszert).  Ha
hibátlannak találják, és mégsem tudod mountolni (-t-vel sem), akkor
valami kernel nyavaja van, dmesg, modprobe fájlrendszer, cat
/proc/filesystems, cat /proc/partitions.
--
                                                                 Feri.