Hi,

"Kiss Gabor" <ki...@ssg.ki.iif.hu> írta 2015-06-09 15:12-kor:
> A "belépek gépek BIOS-ába" konkrétan úgy történik, hogy egy adott
> rövidke intervallumban, meg kell nyomnom az F9 gombot. Amikor
> az adott gép ezt írja ki. Nehezítés: nem egyformán gyorsak, nem
> egyszerre jutnak el erre a pontra. (Onnan tudom, hogy négyesével
> végigmentem rajtuk.)

Ok, és ha kezdőállapotnak, először egyesével mégy körbe, mindegyiket csak
odáig tolod el, hogy ott legyen a BIOS ugyanazon menüjének, ugyanazon
pontján állva?

> Szóval mit fogok látni a képen, ha egyszerre lépek be az összes gépre,
> és mi biztosítja, hogy mindegyikhez akkor jusson el az F9,
> amikor kell? :-)

Az a rész kézimunka.
Hacsak...

Nincs olyan az ilo-ban, hogy next boot device: boot into bios.

> További nehezítés: két gép nem reagál az F9-re sem, és üres a kép.
> (Már le is adtam hibára a HP-nek.)

Releváns ez az információ most a feladat szempontjából? (ha már :P)

> Bocs, de egy másik feladatot akarsz/akartok megoldani, mint amit
> megkérdeztem. :-)

Nem. Ő / mi a problémát megoldani segítünk
Nekem az az érzésem, hogy te látsz bele, berögződések és prekoncepciók mentén
olyan dolgokat, amik nem biztos, hogy úgy vannak még!
Tegyük el az idejétmúlt paradigmáinkat a pincébe (mint a turbó Pascal-ból
írt dos-os hákolások!), és nézzük a _problémát_ tiszta szemüvegen át!

> A kérdés az volt: hogy lehetne az NVRAM egészét, és nem csak a
> standard 112 byte-ot manipulálni az adott vason futó Linuxból?
> EHHEZ milyen információt kérsz még?

Az "NVRAM", az az említett 112 (biztos?) byte.
Az ami nem ott van, az már gyártó/ biosspecifikus.

Hmm... Amik magadtól is eszedbe kellettek volna, hogy jussanak, mint
releváns infók a probléma szempontjából:
* A konkrét gépek típusa (HP Proliant ML ..., vagy akármi, pontos spec)
* A BIOS konkrét gyártója (AMI?) és verziója (0.0.0.0.1 :P)
* Ilo pontos verzió
* proaktívan, minket segítve és nem szopatva, hogy hatékonyabban tudjunk
segíteni: egyéb lehetőségek, amiket már eddig megfigyeltél ->
Pl. van-e olyan ilo-n keresztül bekonfigurálható boot opsün (ibm-eknél és
supermicroknál láttam ilyet, a hp-t meg már egy évtizede megútáltam :P),
hogy a következő boot, az a biosba belépés legyen
* Van-e password a bios-okon, illetve azt kell-e beállítanod? (magyarán,
kell-e extra komplikációkra számítsunk)
* Ilo tud-e virtuális floppy-t emulgeálni
* Bios tudja-e floppy-ra kimenteni a beállításait
* Bios be tudja-e tölteni az iLo által emulált floppy-ról is a beállításait
It dag dalie

Üdv,
Gyu