On 06/09/2015 03:29 PM, PÁSZTOR György wrote:

> Az a rész kézimunka.
> Hacsak...
>
> Nincs olyan az ilo-ban, hogy next boot device: boot into bios.

Nincs.

> Releváns ez az információ most a feladat szempontjából? (ha már :P)

Az egész beszélgetés irreleváns. Mondtam: a feladat az NVRAM
manipulálása programból, amivel ki tudom váltani azt az időigényes
munkát, amit láthatóan mindannyian mégiscsak el akartok végeztetni
velem, még ha ilyen-olyan, gyorsítónak szánt turbóötletekkel is. :-)

> Nem. Ő / mi a problémát megoldani segítünk

Nem bíztok bennem annyira, hogy tudom miben kérlek segítséget és miben
nem? :-)

> Az "NVRAM", az az említett 112 (biztos?) byte.
> Az ami nem ott van, az már gyártó/ biosspecifikus.

Igen. Csak az egyszerűség kedvéért hívtam így.

> Hmm... Amik magadtól is eszedbe kellettek volna, hogy jussanak, mint
> releváns infók a probléma szempontjából:

Lehet, bár nem értünk egyet abban, hogy mi a releváns és mi nem.
De konkrét kérdésekre természetesen konkrét választ tudok adni.

> segíteni: egyéb lehetőségek, amiket már eddig megfigyeltél ->
> Pl. van-e olyan ilo-n keresztül bekonfigurálható boot opsün (ibm-eknél és
> supermicroknál láttam ilyet, a hp-t meg már egy évtizede megútáltam :P),
> hogy a következő boot, az a biosba belépés legyen

Nincs, és megint csak hangsúlyozom, nem azt kértem, hogy felgyorsítani
segítsetek a favágómunkát, hanem kiváltani egy teljesen más koncepciójú
megközelítéssel. Aminek hosszú távon bontakoznak majd ki a rejtett
előnyei. :-)
Tehát egyetlen olyan kérdés nem releváns, ami a setup menüre,
annak elérésére stb. vonatkozik.

Nekem az az információ értékes, hogy miként lehet programból
írni/olvasni ugyanazokat az eltárolt biteket, amelyeket általában
a setup menü révén, interaktívan manipulál az ember.

Erre van szükségem. Pont. Nem érdekelnek az interaktivitás felőli
megközelítések.
(Talán felesleges megemlítenem, hogy ezt én jobban el tudom dönteni,
mert én ismerem a gondolataimat, az érdekeltségi viszonyaimat, a
motivációmat, az emberi és tárgyi környezetemet, a hosszú távú
stratégiámat stb.)

Gábor