Poiasnenie:)) Fhillip Zimmermann e avtoryt ne na PGPPhone, a na cialata
sistema narechena PGP! PGPPhone e samo DRIVER v remkire na PGP,
kakto e driver i PGP DISK. T.e. tova sa vse pristavki za PGP, sys syshtia
uspeh mozhe da se napravi i pristavka PGPVideo, PGPMP3 i
PGP_Kakvoto_si_poiskam:))

Malko poiasnenia za principa na izpylnenie na predavane na kodirani danni
s PGP v realno vreme. PGP e moshtno sredstvo, koeto sychetava dvata
osnovni tipa cryptografski algoritmi-symetrichnia i asimetrichnia.
Ako liceto A iska da komunikria v realno vreme s liceto B po telefon (nomera
stava kato se izpolzvat modemite na dvata computera) kato predavaneto na
glas se kodira v realno vreme, e nuzhno A i B da obmeniat publichnite si
kliuchove. Preporychitelno e tova da stane po Internet ili prez elektronnata
poshta. Sled kato kliucha na A e pri B, a tozi na B pri A se minava kym vtoria
etap.. ugovariane na secreten kliuch za komunikacia. Obiknoveno i po
podrazbirane se izpolzva BlowFish ili CAST:)) Tova sa mnogo sladki
simterichni algoritmi, mnogo byrzi i nai-veche chovek si niama razpravii s
patenti i licenzi. A ili B (edin ot dvamata) generira secreten kliuch, da
kazhem tova e A. A kodira generirania secreten kliuch s publichnia kliuch
na B i mu go prashta. B dekodira simetrichnia kliuch izpraten ot A s pomoshtta
na svoia secreten kliuch. Sled tova s pomoshtta na simetrichen bloch chiper
zapochva kodiraneto na danni, koito chrez modemite se predavat i priemat
po telefonnata linia... Zashto simetrichen, shte vyzkliknat  vnimatelnite
chitateli? Zashtoto simterichnite cryptoalgoritmi sa lesni za prilagane, byrzi
sa i ne zaemat golemi sistemni resursi. T.e. te sa idealni za predavane na
danni v realno vreme.

Neka malko da iziasnim neshtata i ot gledna tochka na izpylnenieto na
drivera za PGP Phone. Sled kato simterichnia kliuch e obmenen mezhdu A
i B zapochva prenosa na kodirani dannni. Dannite SE CHETAT NA
blokove!!! Ne zashtoto taka e po-lesno i po-prosto, prosto tova se pravi
zashtoto symetrichnite cryptografski algoritmi sa blokovi (block chipers). Te
chetat niakakva porcia informacia i ia kodirat ili dekodirat. No tova stava
samo na blokove!!! T.e. drivera traibva da se syobrazi s goleminata na
blokovete informacia, koito mozhe da prieme block chipera, sirech niama
driver, nezavisim ot algorityma. Driverite se syobrazivat s blokovata
struktuta i praviat buferi v koito se pobira bloka s informavia i se predava
na PGP iadroto, koeto kodira ili dekodira. Vsashnost tuk shte spra.. niama
da diskutiram poveche tazi chast, zashtoto shte navlezem v mnogo
matematicheski podrobnosti i programni shemi, koito drugite niama da
vyzpriemat s interes.. po-dobre e da e iasen pruncipa...

Imaite predvid, che taka rabotiat i vsiski IPSec shemi... Vyv versiata za
Windows na PGPFreeWare ima driver za WAN securty tranzakcii po
IP protocol, koito sa s pyti po-nadezhdni ot obiknoveoto iplementirane na
IPSec, no... ima edno NO, transfera tovari mnogo computera. Dano niakoi
se seti da napravi podobno reshenie i za UNIX/LINUX. Naprimer za
integracia na gnupg ili pgp s VPN daemonite.

Shto se kasae do zatvorenata sistema za realno bankirane:))) Phillip
Zimmermann e napravil tolkova za otvorenite cryptosystemi, che ot sega
do kraia na dnite si da pravi zatvoreni reshenia, tova niama da go
komprometira... A i sa mu platili da napravi zatvorena sistema-napravil ia
e. I toi ot niakyde pari traibva da vzima, nali!??

Ne mislia da komentiram bankovata paranoia:))) Dostatychno mi e tova deto
znam po patentiovaneto na IDEA kato bankova algoritym za Shveicharskite
banki i opitite na Ascom Gmbh da go ogranichat! :))

  Pozdravi
    Vesselin Kolev