Не знам защо, ама в последните 1-2 седмици в тази листа вървят основно
flamewar-и. Не че не са интересни, поне в началото, ама омръзва, а да се
почва още един, и то на тема самия лист, мисля че не си струва.

  Накратко, проблема който Георги обяснява, се появява по много проста
причина, MTA-то, което се използва, праща съобщението серийно, а не
паралелно. Имаше едно време един документ, който сравняваше различни
MTA-та по скорост и т.н. (и не мога да го намеря), който накратко
казваше кой MTA как си паралелизира пращането, ако има едно съобщение с
много получатели. Някои го правеха по домейн, някои по MX, някои изобщо
не го правят, както май е момента с MTA-то на нашия лист.

  И понеже и аз понякога се дразня от това закъснение (и от това, че
понякога писмата ми идват в разбъркан ред, въпреки че това май е повече
мой проблем, щото един spamassassin ми ги филтросва и на моменти се бави
повече, отколкото на мен ми харесва), имам 2 идеи, една от които можем
да изберем и приложим.

  Първата, която ще се реализира най-лесно, е следната: цялата поща,
получвана от [EMAIL PROTECTED], да се relay-ва от сървъра на
листата до marla.ludost.net, която да разпраща до различните хора.
Фактически, сървъра единствено ще прави съобщението като съобщение с
много получатели, а самата marla ще разпраща, и мисля, че няма да имаме
проблеми с Боян да я направим да праща максимално бързо, все пак
машината има много добра свързаност, и доста добър хардуер.

   Другата идея е директно да изместим листа на marla.ludost.net, и да
се поддържа директно на нея, и всичко да си е там. Този вариант от
техническа гледна точка е по-добър, просто защото другия създава още
една SPF (single point of failure), което не е много хубаво :) Колкото
до поддръжката на листата, мисля, че няма да имаме проблем с Боян да се
справим, преди малко говорих с него, и той се съгласи :)

п.с. колкото до затворения лист и т.н., Жоро, ако успеем да си направим
антиспам защита, както си правят lkml, тогава да, ама аз лично не се
наемам, просто защото ще е голяма играчка, и не си струва. Колкото до
варианта с един mailbox и 3ма изпращачи, не виждам смисъл. Ако MTA-то е
достаъчно добро, ще паралелизира по MX, и при 10 и 100 записани човека
от един domain пак ще прави толкова трафик....

На ср, 2003-02-26 в 14:15, Georgi Chorbadzhiyski записа:

  • lu... Georgi Chorbadzhiyski
    • ... Konstantin Angelov
    • ... Spas Pavlov
      • ... Georgi Chorbadzhiyski