Васил Колев wrote:
> [...]
> почва още един, и то на тема самия лист, мисля че не си струва.
>
>   Накратко, проблема който Георги обяснява, се появява по много проста
> причина, MTA-то, което се използва, праща съобщението серийно, а не
> паралелно. Имаше едно време един документ, който сравняваше различни
> MTA-та по скорост и т.н. (и не мога да го намеря), който накратко
> казваше кой MTA как си паралелизира пращането, ако има едно съобщение с
> много получатели. Някои го правеха по домейн, някои по MX, някои изобщо
> не го правят, както май е момента с MTA-то на нашия лист.

Не исках да посочвам че веднага щяха да се надигнат старите спорове за
MTA-та.

> [...]
> повече, отколкото на мен ми харесва), имам 2 идеи, една от които можем
> да изберем и приложим.
>
>   Първата, която ще се реализира най-лесно, е следната: цялата поща,
> получвана от [EMAIL PROTECTED], да се relay-ва от сървъра на
> листата до marla.ludost.net, която да разпраща до различните хора.
> Фактически, сървъра единствено ще прави съобщението като съобщение с
> много получатели, а самата marla ще разпраща, и мисля, че няма да имаме
> проблеми с Боян да я направим да праща максимално бързо, все пак
> машината има много добра свързаност, и доста добър хардуер.

Чудесна идея. Така и интернет група - стара загора, ще спести доста трафик.

>    Другата идея е директно да изместим листа на marla.ludost.net, и да
> се поддържа директно на нея, и всичко да си е там. Този вариант от
> техническа гледна точка е по-добър, просто защото другия създава още
> една SPF (single point of failure), което не е много хубаво :) Колкото
> до поддръжката на листата, мисля, че няма да имаме проблем с Боян да се
> справим, преди малко говорих с него, и той се съгласи :)

Администраторите на листа няма да се съгласят.

> п.с. колкото до затворения лист и т.н., Жоро, ако успеем да си направим
> антиспам защита, както си правят lkml, тогава да, ама аз лично не се
> наемам, просто защото ще е голяма играчка, и не си струва. Колкото до

Ами те го правят много просто.

http://vger.kernel.org/majordomo-info.html#taboo
http://vger.kernel.org/majordomo-taboos.txt

Някои от тези табу изрази и аз филтрирам на моите мейл сървъри. Честно
казано виждам по 1-2 спама на седмица.

> варианта с един mailbox и 3ма изпращачи, не виждам смисъл. Ако MTA-то е
> достаъчно добро, ще паралелизира по MX, и при 10 и 100 записани човека
> от един domain пак ще прави толкова трафик....

Проблемът беше че не виждам защо да сме абонирани 3-ма в офиса. Пък и сега
сме трима след време ще станем 10 и всяко нещо ще идва по 10 пъти. Тотална
загуба на трафик.

Не може ли да се измисли заобиколно решение. Да съм записан в листата за да
мога да пращам, но да не получавам писмата? По този начин ще абонирам 1
акаунт и вътрешно ще си разхвърляме пощата.

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/

  • lu... Georgi Chorbadzhiyski