On Thu, 17 Dec 1998, Arkuszewski Jacek Dr. wrote:

> [...]
>  |Aleksandra
>  |"Nowy" listowicz na poczatku, zaraz po zapisaniu sie na liste jest
>  |>moderowany (to prewencja, jak sie okazalo na przypadku pani Emilii
>  |>Wisniewskiej, sluszna). Stad tez wynikac moga opoznienia w
>  |>docieraniu listow - ktore musi przeczytac czlowiek - moderator.
>  |>Czy to dobrze, czy nie - nie wiem - ale tak jest. Ustalenie
>  |>sposobu i zakresu moderowania to prawo i obowiazek moderatora,
>
> Kilka miesiecy temu na liscie pojawila sie niezwykle agresywna
> uczestniczka, pani E.W., ktora po kilku czy kilkunastu dniach

Mozna ja poczytac w archiwum albo na sciepie (soc.culture.polish)

> i to w liczbie kilkunastu dziennie. Teraz najwidoczniej wlasciciel
> listy woli 'sprawdzac' nowych uczestnikow. Nie pierwszy to skadinad

Tak bylo od dawna (nie wiem od kiedy) - ale zazwyczaj tego sie nie
zauwaza - bo kazdy zapisujacy sie najpierw dlugo sie przyglada,
dopiero poznie zaczyna pisac - a juz wtedy jest "odblokowany",
wiec tego nie zauwaza. Na Poland-l zapisanie sie jest automatyczne
- wiec taki mechanizm jest forma zabezpieczenia.

> przypadek, gdy anonimowosc listy wyzwala u pewnych osob rozmaite
> anormalne reakcje, takie jak agresja. Na liscie bylo juz sporo takich
> uczestnikow, zadna jednak nie dorownywala E.W.

Jeszcze LeoTar... ale to znacznie starsza historia.

--
Maciej Jakubowski
[EMAIL PROTECTED] http://krakwom.bci.krakow.pl