At 07:55 PM 5/2/00 +0200, you wrote:
>Z okazji 1-Majowego Swieta zalaczam kilka cytatow sprzed szesnastu lat.
>Autorem owczesnych wstepniakow w "Sztandarze Mlodych", pisywanych np.
>z okazji 1 Maja, wyborow do rad narodowych i Swieta Odrodzenia 22 Lipca
>byl pewien znakomicie zapowiadajacy sie trzydziestoletni propagandzista.

Ojej, przypomnialy mi sie  dawne czasy kiedy nie musialem szukac dla swoich
nadziei irracjonalnych przeslanek, dysponowalem przeciez poteznymi atutami.

Dla tych ktorzy w podobnym stanie znajduja sie obecnie dodam, ze akurat
Sztandaru Mlodych nigdy nie czytalem, ale teksty podobne do zamieszczonych
to byla zwykla zawartosc wszystkich gazet przez wszystkie 45 lat PRL. Kazdy
kto decydowal sie na prace w gazecie wiedzial ze bedzie takie musial pisac.
Przyznaje jednak ze akurat w 1984 bylo juz wielu takich, starszych na ogol
o d naszego pupilka, ktorzy z pisania w oficjalnych gazetach zrezygnowali.
Obecny ulubieniec Polakow zwlekal z tym jeszcze kilka lat. Nie on jeden.
Kazdy zreszta kto gazete kupowal wiedzial ze spory procent bezwartosciowej
zawartosci bedzie musial pominac. Jak glosil dowcip czytalo sie tylko
wiadomosci pewne (nekrologi) i prawdopodobne (prognoze pogody). Reszta
sluzyla do wykladania kubla ze smieciami (tak dzieci, torby plastikowe nie
zostaly stworzone razem z reszta swiata), czy wobec znanych trudnosci na
rynku do innych utylitarnych celow o ktorych nie wspomne zeby sie nie
narazic p. A.M.

Zacytowane teksty naszego propagandzisty niczym sie nie wyrozniaja. Nie to
co dzis. Widac wiec ze rzeczywiscie wyszedl na ludzi.  Jedno sie wszakze
nie zmienilo. Tak jak najwyrazniej umial zadowolic swoich pracodawcow
wtedy, tak umie i dzis. Rozumiem ze zadowolonych z niego jest okolo 70%
osob ktore beda decydowaly o jego dalszym zatrudnieniu.

Michal Niewiadomski

Odpowiedź listem elektroniczym