>Cywilizacja chrzescijanska tez oparta jest na racjonalnych przeslankach.
>produkt wielowiekowego dorobku mysli i doswiadczen. I byc moze Ducha
Bozego.

>Mnie najbardziej przeraza bezkrytycznosc akceptowania idei - typowa dla
>ludzi slabych i niedouczonych.
>
>zb.
A ja myslalem ze podstawa cywilizacji chrzescijanskiej jest wiara a nie
przeslanki racjonalne, jesli dobrze pamietan to zbawieni mieli byc ci
ktorzy uwierzyli w zmartwychwstanie , potepieni ci ktorzy musieli dotknac
jego ran aby uwierzyc, czyli niejako chcacy opierac sie na przeslankach
racjonalnych.
Co do drugiego czlonu wypowiedzi to zgadzam sie w 100%, tylko slabi i
niedouczeni bezkrytycznie wierza, czyli boja sie zadawac pytania, takze o
Ducha Swietego, ale czemu sie dziwic skoro pytajacy byli uznawani za
heretykow i paleni na stosach, wiec rozumie niejako dzisiejszy brak
watpliwosci, strach przed wiecznym potepieniem i pieklem robi tez swoje.

Marek Kowalewski

Odpowiedź listem elektroniczym