On Fri, 12 May 2000 22:29:42 -0300, you wrote:

>W Kanadzie niektore instytucje rzadowe stosuja metode zastraszania i
>oglupiania nagminnie. Odnosi sie to na pewno do wszystkiego, co zwiazane z
>internetem. Nie podam szczegolow, bo ich nie rejestruje, niestety. Moga sie
>tlumaczyc - ze nieomyslnie zatrudnili durniow, ale ja w to nie wierze, skoro
>tyle inteligentnych osob jest bez pracy, szczegolnie imigrantow.
>
>zb.

Mieszkam w Kanadzie od lat i zawodowo zwiazany jestem z szeroko pojeta
"information technology" i autorytatywnie stwierdzam, ze w obecnej
chwili nie istnieje w Kanadzie zjawisko bezrobocia w tej grupie
zawodowej. Dodam, ze jesli chodzi o emigrantow to stanowia oni bez
watpienia wiekszosc zatrudnionych w tym sektorze. Obecnie pracuje w
znanej miedzynarodowej firmie i 60-70% moich wspolpracownikow urodzilo
sie poza Kanada. Wszystkie _bez wyjatku_ pozycje kierownicze
obejmowane sa przez emigrantow. Podczas wieloletniej pracy zawodowej w
Kanadzie nie spotkalem sie nigdy z jakimkolwiek objawem rasizmu czy
dyskryminacji.
Zdaje sobie sprawe, ze sa to tylko moje osobiste odczucia, niemniej
dziwi mnie nienawisc ktora Pan zieje powyzej wobec kraju ktory
zaoferowal Panu szanse na nowe zycie.
Nic nie usprawiedliwia lepiej przecietnemu durniowi jego wlasnych
niepowodzen zyciowych tak jak spiskowa teoria dziejow, teoria ktorej
duren niestety nie rejestruje. Nieudolnie tlumiona nienawisc do
otoczenia, ktora ociekaja rasisci jest bardzo widoczna dla kazdego
potencjalnego pracodawcy, co tlumaczy fakt, ze nie udalo mi sie
spotkac  jeszcze rasistowskiego tlumoka ktory znalazl sobie wygodne
miejsce w spoleczenstwie.

Greg Chodowiec