Istnieja strony www, na ktorych mozna sie zapoznac z wiekszoscia
kandydatow: http://www.prawybory.pl . Prawdopodobnie jest to dzielo jakos
zwiazane z JKM. Sa tam podane wyniki glosowania internautow na 10
pierwszych kandydatow. JKM jest na poczatku listy, z duza przewaga.
Kwasniewski na czwartym miejscu, Lopuszanski na piatym z paroma glosami
roznicy. Nie nalezy tamtych wynikow traktowac powaznie, z dwoch powodow:
glosy oddaja tylko internauci, ktorych w Polsce nie wiecej niz 5-10%.
Takze, mimo ze zabezpieczaja sie przed glosowaniem wiele razy (sprawdzanie
adresu IP oraz "ciasteczek" - po angielsku "cookies") - ja dla zabawy i
nauki zaglosowalem dwa razy, omijajac te przeszkody (skasowalem ciacho
recznie i podlaczylem sie jeszcze raz do internetu).

Istnieja jeszcze strony pod webmedia.pl,

        http://home.webmedia.pl/bazy/glosowania/projekty/

Tam tez mozna zaglosowac. Na tych ostatnich w chwili mojego ogladania
Lopuszanski jest na 3 pozycji, bardzo blisko Krzaklewskego i Olechowskiego,
sporo za JKM. Te strony sa latwiejsze do oszukiwania, bo wystarczy zmienic
adres IP (czyli jesli ktos korzysta z dial-up - polaczyc sie ponownie z
internetem). Musialem po prostu sprawdzic, z ciekawosci i dla nauki ;) To
nie moja wina, ze wyszlo, ze oddalem dwa glosy ;)

Zas na stronach http://www.prawybory.pl pozycja Lopuszanskiego zmieniala sie
dzisiaj kilka razy (blisko jest Kwasniewskiego). Chce zrobic z ciekawosci
diagram przedstawiajacy notowania ronych kandydatow w funkcji czasu, poprzez
sciaganie regularnie danych ze stron za pomoca odpowiedniego skryptu.

zb.