Kebetulan ambo memang berbeda dalam soal iko memberikan perspektif. Dg alasan
yg kuat. Waktu urang kampuang ambo minta dibuek jembatan, ambo sabuik "untuak
apo jembatan? ancak nah manyubarang?" Kini ada 2 jembatan, satu jembatan
gantuang, satu jembatan permanen.

Masalah berikutnyo datang. Urang2 mulai manjua tanah, mambali sepeda motor. Nan
acok naiak jambatan itu oto ambo, kalau ambo pulang.

Mulai ambo caliak masalah2 lain berdatangan. Bateh sipadan jadi hilang. Anak2
mudo sibuk jo ondanyo. Sawah tabungkalai. Ladang kanai hamo coklaik.

Satu masyarakat yang tidak memiliki kesiapan entrepteneurship, apabila
diberikan teknologi, modernisasi, dll, maka modernisasi jadi alat penjajahan.
Bukan alat pembebasan.

Cth lain, nelayan minta kapa. Samo DKP, diagiah kapa gadang. 5 buah. Kini, kapa
itu manyanda sajo jadi sarok. Apo masalahnyo? "Kami ndak sanggup baiyue mambali
BBM. Rugi kami," kecek nelayan.

Kebetulan ambo banyak mambaco, banyak mancalian. Model pembangunan Vandana
Shiva, apo nan dikritisi oleh Peter L Berger, dll, rancang dimanuangkan dulu.
Sabalun developmentalis batue2 jadi awal bagi dehumanism.

Bak kecek ughang Piaman, "Musajik nan dibangun, gereja nan salasai, Pak In."

Cth lain, wakatu gampo. Minta genset. Diagiah. Apo nan tajadi? Alun sabulan,
genset jadi sarok. "Ma genset tu," tanyo ambo. "Maha minyaknyo pak in, rusak
sakali, kami ndak tahu kama ka dibao. Ndak ado nan pandai jd tukang genset,"
kecat masyarakaik.

Kalau untuak Kota Piaman, konsep ambo ndak muluk2 Mak Ngah. Ambo alah pikiekan
matang2, berdasarkan tradisi, kemampuan, sejarah, sumberdaya manusia, pitih
apbd, sampai potensi investor nan ka masuak. Dll. Kini ambo alah banyak mambuek
training2 anak2 mudo, mempersiapkan generasi perubahan.

Memang lamo memetik hasienyo, tp iko nan talupo. Manusialah yang jadi sentral
pembangunan (kebudayaan, peradaban), bukan manusia jadi kudo gara2 prmbangunan.

Sent from my iPad