Urang mamiliah indak sadonyo karano agamo. Kalau karano agamo pasti partai
Islam alah bajaya sajak dulunyo.

Urang mamiliah karano akal sehat, nan masiang-masiang urang terbatas dan
lain-lain pulo kesehatan akalnyo.

Urang Islam ado pulo nan indak suko jo partai nan malulu mangurus agamo Islam.
Urang protestan atau katolik baitu pulo, indak sadonyo pulo nan mamiliah PDS
atau PKDI. Kawan ambo nan protestan mangecek; untuak apo mamiliah partai
protestan indak tertarik ambo, mendingan partai nasionalis.

Banyak urang Islam nan jiko mamiliah partai inyo nasionalis, kalau baribadah
inyo Islam. Agamo untuak mangurus negara, iko iyo butuah tantangan barek, nan
di wacana sajo indak tuntas.

Mambao bendera agamo sangaik barek: saluruah caro bapolitik jo kurenah
bamasyarakaik caro agamo. Sudahkah para politisi dari partai Islam awak
parangainyo Islami? Sayangnyo, ado pulo nan bantuak urang nan indak pernah
baraja agamo dibandiang jo politisi nasionalis.

Itu baru kurenah, alun lai program ekonomi untuak mamajukan Indonesia ko,
sajauh ma urang nan hanyo banyak tahu ilimu agamo bisa diarokan dalam hal ko?
Ambo ingek wakatu zaman Gus Dur atau Mega, beberapa anggota DPR dari PKB
mengelak mangatoan 'kami ko kan urang pesantren indak tahu urusan seperti itu'
ketika dikritik urang manyangkuaik soal di lua agamo.

Nan menarik manuruik ambo, partai apopun, tarutamo partai berlabel agamo mesti
mengedepankan toleransi jo agamo lain. Itulah kehidupan beragamo nan dijamin
konstitusi di negara awak ko. Toleransi tu sangaik mudah: bakawanlah jo siapo
sajo, tamasuak urang beda agamo. Sakik dek awak, sakik dek inyo. Soal ibadah,
Islam pun alah manegaskan pulo.

Salam dari ambo,

Syof (38)