Mungkin ambo satolo ciek yo Sanak Riri.

Kala manuruik pandapek ambo menyigi judul nan sanak agiahan adolah agak sarik
tumah. Baa kok mantun. Sabab Sumbar sabagai propinsi dulu indak samo jo sumbar
kini sasudah dijalankannyo UU Otonomi daerah. UU Otonomi Daerah: Undang-undang
(UU) Nomor 22 tahun 1999, kemudian direvisi menjadi No. 32 Tahun 2004 tentang
Pemerintahan Daerah, dan Undang-undang Otda Nomor 25 tahun 1999 direvisi
menjadi UU Nomor 33 Tahun 2004 tentang Perimbangan Keuangan antara Pemerintah
Pusat dan Daerah. Jo UU nantun fokus pembangunan bergeser dari Propinsi ke Kota
atau Kabupaten, propinsi keceknyo hanay manjadi koordinator atau katalisator.

Singkek carito nan manjadi masalah-masalah adolah (dari kaba nan kito baco),
salain pamarentah pusat alun sapanuahnyo mandelegasikan kewenangannyo ka
daerah-daerah otonom nantun, juo daerah otonom alun siap jo sumberdaya
manusianyo dan sumber dananyo (PAD). Banyak daerah PADnyo sajo indak cukuik
untuak manggaji anggota DPRD, baa lo carono untuak ka mambangun daerahnyo.
Sahinggo daerah banyak mambuek perda-perda untuak mancari pitih pa isi PAD tu.
Sahinggo paro investor maleh, salain banyak urusan adm jo banyaklo kalua
pitihnyo di lua nanlah jaleh sasuai perda2 tu. Alias sangaik birokratis.

Sabananyo Otda tu ado sisi positifnyo, yaitu masiang-masiangnyo bapacu untuak
maju. Buktinyo kito caliak iklan Kota Bontang, Kabupaten Kutai dlsb, nan
pemdanyo yo bana serius membangun daerahnyo. Mungkin mereka kayo sahinggo bisa
manyeo konsultan untuak mabuek Rencana Strategis. Tapi kan itu bukan alasan
bagi daerah nan kere untuak hanyo manampuang talapak tangan maharok PK (dana
perimbangan keuangan dari pemerintah pusat) sajo. Masiang-masiang daerah pasti
punyo potensi keunggulan daerahnyo, misalnyo Kota Pariaman terkenal jo sala
lauaknyo, apokoh ado pamikiran dek pemda baa caronyo sala lauaktu bisa manjadi
daya dorong ekonomi Kota Pariaman. Sabab bilo sala lauak terkenal (contoh
Karupuak Christine Hakim), multiplier effectnyo kan banyak: tukang jaga lauak,
tukang/nelayan cari lauak, petani ubi pelo, tukang sablon/printing untuak
packagingnyo sarjana perternakan, pertanian nan mamikiakan baacaronyo ikan bisa
banyak daepk dan ubi pelo bisa hasinyo
 banyak (indak paralu diimport dari Thailand lai). Itu baru sala lauak, dan
pasti ado nan lainnyo. Di kota bukiktinggi jo Kabupaten Agam tantu ado lo,
indak hanyo karupuak sanjai, kerajianan bordir, sulaman dlsb dan sacaro serius
dibina, dimotivasi, dan dikembangkan.

Jadi manuruik ambo, pemda tu harus bisa manyigi babagai keunggulan daerah dan
mamiah salah ciek duo, atau tigao untuak dikembangkan basamo-samo jo penggiat
ekonomi (investor). Dan kalau dipikia-pikia pamarentah jo aparatur negaranyo
batugeh (baco: perannyo) menjadi pelayan negara dan masyarakat, baa caronyo
negarako maju dan masyarakatnyo aman, makmur, dan bermartabat. Di Sumbar atau
minang sabananyo kan lah punyo tatanilai (value) ABS-SBK, dan ado Unand, UNP,
UBH, sarato PT2 dihampia satiok Kota dan Kabupaten, nan bisa dimintak atau
indak mambantu pemda mangembangkan ka arah nantun.

Sakian, dan mo kasih.

dn