*Assalamu'alaikum Wr. Wb.,*

Tarimokasih banyak untuak Bapanda Saaf nan jo kacomato tajam baliau mancubo
maajak kito badiskusi tentang realitas syariat Islam dengan membongkar
kualitas para penjaga moral/polisi syariat/wilayatul hisbah atau apa pun
namanya.

Manuruik Ambo, ado beberapa poin dari mukasuik tulisan Pak Saaf:

1. Kalau kito ingin manjadikan ABS-SBK di bumi ranah minang, jan pernah
sagan atau takuik untuk melakukan kritik, evaluasi, diskusi tentang atau
dengan kaum ulama. Tantu kritik nan bertanggungjawab dan beretika.

2. Tidak semua orang yang paham 'kaji' mampu menerapkan ajaran Islam dengan
baik, malah bisa manjadi pelaku kekerasan karano maraso kekuasaan ado di
tangannyo sebagai panjago moral. karano itu, Pak Saaf maajak kito waspada
dan berfikir kritis.

3. Persoalan2 yang baliau contohkan tentang kasus poligami dan manikahi anak
usia dini (usia kanak-kanak) itu adolah persoalan yang juo mesti kito caliak
dari sisi mudharatnyo. Bukan hanyo soal agamo mambuliahkan atau tidak, tapi
ado sisi2 kemanusiaan (nan acok kito kenal dengan *hablum minan nash*) nan
juo paralu kito kaji. Karano dalam ajaran Islam banyak juo kaji nan
maharagoi pasangan suami istri nan harus saling menguntungkan, contohnyo,
surat Al baqarah (*ayat bara lah garan, ambo lupo, kalau tidak silap ambo
ayat 187, hafalan wakatu tsanawiyah dulu*): "istri2mu adaah pakaian bagimu
dan kamu adalah pakaian bagi mereka". Tantu mukasuiknyo, samo2 saling
maharagoi, melengkapi dan manjago perasaan satu samo lain. Nan dikunyah oleh
Bapanda Saaf adolah, acok para kaum baliau berpoligami tanpa sepengetahuan
istri. Si istri acok takicuah tagak baru tahu. Atau berpoligami alasan
takuik berzina, seolah2 Allah hanyo membekali kito nafsu semata. Padohal,
Allah juo maagiah kito aka untuak membuat pertimbangan dan berfikir kritis,
bukan hanyo nafsu sajo. Ndak ado nan manyalahkan undang2 Allah ko, karano
tantu ado mukasuik dengan pembolehan poligami ko. Tapi sering orang
berpoligami karano ingin manikah jo nan labiah mudo, atau ndak kuaik manahan
nafsu. Bapak Saaf maajak kito kritis dalam hal ko, supayo peradaban dan sisi
kemanusiaan tetap manjadi pertimbangan dalam urusan muamalat dan lestari di
bumi nangko.

Banyak lai kalau ditelaah, ajaran2 ugamo kito nan memperhatikan kualitas
iduik sang bundo kanduang. contoh lainnyo, misalnyo: dilarang memukul
perempuan (an-Nisa':30), dilarang membuat perempuan/istri menderita
(al_Thalaq:6), dilarang menceraikan istri ketika tua (al_Mujadilah:2),
dilarang mempersulit hidup perempuan (al-Baqarah:236). bahkan dalam pitatah
pitih kito mangenal pulo ajaran ko: "*Atah taserak dinan kalam, intan
tasisiah dalam lunau, inyo tabang uleklah tingga, nak umpamo langgau hijau"*(
*Seseorang yang menceraikan istrinya yang sedang hamil, adalah perbuatan
tidak baik). *
**
Kemudian, terkait jo manikahi anak usia dini, manuruik ambo, pasan nan
disuntikkan dek Bapak Saaf adolah, Anak memiliki hak untuak mandapekan ilimu
ugamo, cerdas secara sosial-fisik-psikis, nan ditanamkan Allah dalam ayat
baliau, kiro2baiko bunyinyo: "hendaklah takut kepada Allah orang-orang yang
meninggalkan di belakang mereka anak-anak yang lemah, yang mereka khawatir
terhadap kesejahteraan mereka". Artinyo manurik ambo, Allah sangat
memandatkan kepada kaum tua/dewasa, berilah hak anak untuk mendapatkan
kekuatan dan bekal yang cukup sebelum mereka mandiri: kuat secara iman,
mental, dan ekonomi. Anak usia dini tantu alun mandiri secara pikiran,
psikis dan organ reproduksinyo kalau manikah dalam kondisi alun matang.
Jadi, kalau awak khawatir terhadap kesejahteraan anak bukan dengan caro
menikahinyo, tapi bekalilah inyo jo pendidikan dan kesehatan seperti mandat
ugamo kito... ambo kiro iko nan dikritik dek Bapanda Saaf.

Tantu sagalo kebenaran hanyo milik Allah... apo nan tatulih disiko hanyo
pikiran ambo sebagai manusia yang tidak luput dari khilaf. Ndak ado salah
bilo kito indak sapandapek, karano dengan berbeda2 pandapek tu lah kito
mampu mancari kebenaran nan sesungguhnyo.

Salam hormat ambo,
Bed-ZDj
(cacah lih 35 taun, punyo si bujang duo, ba-belahan jiwa urang Aceh, asali
kiktinggi, dan tetap cinto mati jo ranah minang)